دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

روسیه: ترکیه درباره حضور نظامیانش در ادلب اطلاعی نداده بود

روسیه: ترکیه درباره حضور نظامیانش در ادلب اطلاعی نداده بود
برخی از کشورهای جهان به درگیری‌های ترکیه و سوریه در ادلب واکنش نشان دادند.

 به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه به وقت تهران پس از کشته شدن حدود ۳۰ نفر از نظامیان ترکیه در ادلب، درباره تشدید درگیری و تنش در ادلب بین نیروهای ترکیه و سوریه ابراز نگرانی کرد.

وزارتخانه مزبور در بیانیه خود با تاکید بر حمایت واشنگتن از ترکیه در ادلب اعلام کرد: ما در کنار ترکیه به عنوان شریکمان در ناتو قرار داریم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خواستار توقف حملات به شمال سوریه شد و افزود: ما خواستار توقف فوری حملاتی هستیم که سوریه و روسیه در این منطقه انجام می‌دهند.

دولت آمریکا همچنین تاکید کرد که گزینه های مربوط به بهترین نحوه حمایت از ترکیه در شمال سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ناتو خواستار کاهش تنش ترکیه و سوریه در ادلب شد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که ترکیه عضوی از آن است، بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای به تشدید درگیری‌های سوریه و ترکیه در ادلب واکنش نشان داد و خواستار کاهش تنش‌ها در این منطقه شد.

از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دولت سوریه و همچنین روسیه را به انجام «حملات کور» علیه نظامیان ترکیه در ادلب متهم و آن را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه را محکوم کرد

امانوئل مکرون همچنین این تحولات را «رسوایی آشکار» خواند و اظهار کرد: نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حملات متعدد علیه غیرنظامیان غیرقابل قبول است.

روسیه: ترکیه درباره حضور نظامیانش در ادلب اطلاعی نداده بود

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که تروریست‌های حاضر در منطقه کاهش تنش در ادلب روز پنجشنبه برای انجام حملاتی به پایگاه‌های ارتش سوریه تلاش کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که هدف حملات سوریه در ادلب تروریست‌های مسلح بود و نظامیان ترکیه هم در صف این تروریست‌ها حضور داشتند.

این وزارتخانه اعلام کرد ترکیه به ارتش روسیه درباره حضور سربازان ترک در منطقه ادلب سوریه اطلاعی نداده بود.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سربازان ترکیه طبق اطلاعات ارائه شده از سوی ترکیه نباید در منطقه می‌بودند و چنین فرضیه ای هم مطرح نبود اما بلافاصله پس از اطلاع از کشته شدن سربازان ترکیه، روسیه همه اقدامات صروری را اتخاذ کرده و تلاش خود را برای آتش بس از سوی طرف سوری به کار بست و امنیت را برای انتقال کشته‌هاو  مجروحان ترک به کشورشان فراهم کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های مسکو هیچ گونه ماموریتی در منطقه ای که نظامیان ترکیه هدف قرار گرفتند انجام ندادند.

نگرانی سازمان ملل از درگیری‌ها در ادلب

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان با نگرانی بسیار درگیری‌ها در شمال غربی سوریه را پیگیری می‌کند که در جریان حمله هوایی ارتش سوریه ده‌ها سرباز ترک کشته شدند.

دولت ترکیه اعلام کرد که در حمله هوایی پنجشنبه شب ارتش سوریه به ادلب، ۲۹ نفر از نیروهای ارتش ترکیه کشته و ۳۶ نفر هم زخمی شدند.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *