جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

ساداتی نژاد: سفیر انگلیس سریعا خاک ایران را ترک کند

ساداتی نژاد: سفیر انگلیس سریعا خاک ایران را ترک کند

 

نماینده کاشان در مجلس با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمع شب گذشته دانشگاه امیرکبیر گفت: از وزیر خارجه می خواهم به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند تا این سفیر خاک ایران را سریعا ترک کند.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری از حضور سفیر انگلستان در تجمع تهران انتقاد کرد و گفت: از نظر دیپلماتیک این امر نیاز به رسیدگی جدی دارد. سفیر انگلستان در این اجتماع چه کاری می کرد؟ از وزیر امور خارجه درخواست می کنم به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند تا این سفیر خاک ایران را سریعا ترک کند.

وی ادامه داد: ما سوابق خصومت های انگلستان با ملت ایران را از یاد نبرده‌ایم. انگلستان باید به این موضوع رسیدگی جدی کند تا سفرای سایر کشورها نیز عرف دیپلماتیک را رعایت کنند.

نمایده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه از توضیحات دقیق و شفاف فرمانده سپاه پاسداران در مجلس درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تشکر می‌کنم گفت: اظهارات سردار سلامی مقتدرانه و متواضعانه بود که جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات وی نشان می‌دهد که فرمانده سپاه بودن یعنی فدایی ملت ایران بودن، افزود: از دفاع جانانه و مقتدرانه سپاه در انهدام پایگاه نظامی آمریکا که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: این ضربه شروع شکست امپراتوری آمریکا در منطقه و جهان است.

وی اظهارداشت: یک خطای فنی و انسانی سیستم پدافندی، هر چند غم و اندوه زیادی را ایجاد کرده است اما موجب کاهش اقتدار سپاه پاسداران نخواهد شد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: فضای نظامی که باعث بروز این خطا شد، ناشی از حمله آمریکا به سردار سلیمانی بود.

وی تأکید کرد: از شجاعت و پذیرش مسئولیت عذرخواهی توسط سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه که به صورت صریح و شفاف با مردم صحبت کردند، تقدیر و تشکر می کنم. سردار عزیز شما نماد یک سربازِ فدایی ملت شده و نشان دادید که سپاه همیشه در خط اول فداییان ملت است.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *