دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه : تشکیل دولت لبنان مسئله ای ضروری برای تضمین حاکمیت ، امنیت و ثبات این کشور است .

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه : تشکیل دولت لبنان مسئله ای ضروری برای تضمین حاکمیت ، امنیت و ثبات این کشور است .

سرویس بین الملل ” رواپرس “

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گزارش روزنامه معاریو درباره درخواست پاریس از اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) برای عدم حمله به لبنان قبل از تشکیل دولت در این کشور را تکذیب کرد.

در بیانیه صادره از سفارت فرانسه در بیروت آمده است: فرانسه توجه ویژه‌ای به اوضاع لبنان دارد و امیدوار است دولت در این کشور هرچه‌سریع‌تر تشکیل شود. این یک مسئله ضروری برای تضمین حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان در سایه بحران‌های منطقه است.

در این بیانیه تأکید شده است: ما امیدواریم که مقامات لبنان و شرکای بین المللی به تعهدات مربوط به کنفرانس اقتصادی سیدر و رم ۲ پایبند باشند و آن را به طور کامل اجرا کنند. فرانسه نیز به تعهدات خود پایبند است و از ارتش لبنان حمایت می‌کند. ما امیدواریم که همگان به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کنند. ما از پایبندی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که برای حفظ آرامش در نوار مرزی لبنان و اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

اخیراً روزنامه معاریو نوشته بود که ” ژان ایو لودریان ” ، وزیر خارجه فرانسه و تعدادی از مسئولان فرانسوی از ” روون ریولین “، رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به پاریس خواسته‌اند قبل از تشکیل دولت لبنان اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) اقدام نظامی علیه این کشور انجام ندهد.

این روزنامه همچنین مدعی شده بود که فرانسه در اعتراض به فعالیت‌های نظامی حزب‌الله، کمک نظامی به ارتش لبنان را قطع و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سفر ماه فوریه‌اش به لبنان را لغو کرده است.

منبع : ایسنا

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *