جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

شیخ جراح، آغازگر انتفاضه موشکی فلسطین

شیخ جراح، آغازگر انتفاضه موشکی فلسطین

*منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته بود، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن ها را از دولت اردن خریداری کرده‌اند. 

آتشی که در «شیخ جراح» روشن شد به سرعت سراسر فلسطین اشغالی را در برگرفت و اکنون و در این شب ها درخشش موشک های فلسطینی بر فراز آسمان سرزمین های اشغالی خواب از چشمان صهیونیست ها ربوده است.

به گزارش ایرنا، شیخ جراح واقع در قدس اشغالی، ماه مبارک رمضان در پی تهدید و حمله صهیونیست ها برای خالی کردن خانه های این محله و بیرون کردن فلسطینی ها از منازل خود و در اختیار دادن آن‌ها به جوامع صهیونیست نشین به صحنه درگیری تبدیل شده بود.

منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته بود، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن ها را از دولت اردن خریداری کرده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت زمین این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

«جنبش حماس» نیز در بیانیه‌ای درباره هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن و آواره کردن ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس شرقی هشدار داده بود.

همچنین «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در هشدار به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوز به ساکنان محله شیخ جراح اعلام کرد که  در صورتی تجاوزها به این محله و ساکنان آن متوقف نشود، مقاومت دست بسته نمی‌ماند و دشمن هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

در پی غصب خانه فلسطینیان محله شیخ جراح به حکم ظالمانه دادگاه اسرائیل، تنش و درگیری میان ارتش اسرائیل و مبارزان فلسطینی وارد مرحله تازه ای شد و مقاومت فلسطین به وعده خود مبنی بر پاسخ متقابل به صهیونیست ها عمل کرد.

حالا رژیم صهیونیستی آتشی را که در شیخ جراح روشن کرده بود به سرعت سراسر سرزمین فلسطین اشغالی سرایت داد، اما گمان نمی کرد تصاحب یک محله موجب به خطر افتادن تمام سرزمین های اشغال کرده اش شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رژیم صهیونیستی که بیش از ۷۰ سال است با اشغال سرزمین های فلسطینیان آنان را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده تاکنون و در این مدت با نسل کشی و قتل عام فلسطینی ها جنایت های بی شماری را علیه این ملت مرتکب شده است.

اما این بار داستان شکل دیگری به خود گرفته و موشک ها و راکت های مقاومت فلسطین و حماس جای سنگ و تیروکمان مبارزان فلسطینی را گرفته است.

پایگاه خبری «میدل ایست نیوز» نیز در همین مورد نوشته که اکنون این اسرائیل است که در موضع دفع حملات و زیر موشک باران گروه های مقاومت فلسطینی قرار گرفته و با وجود تبلیغات گسترده ای که برای سامانه «گنبد آهنین» خود کرده بود شاهد عبور موشک ها و راکت های فلسطینی از این گنبد و فرود آنها در شهرهای صهیونیست نشین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرائیل همواره معروف به این بوده که عکس و تصاویر خسارت های ناشی از حمله فلسطینیان را منتشر نمی کرده است اما این بار حملات و خسارات آن به حدی شدید بود که فیلم های متعددی از خسارات ناشی از فرود و اصابت راکت به شهرهای اسرائیلی منتشر شده است.

ارتش اسرائیل که به خوی وحشیگری و ماشین کشتار معروف است و همواره در عملیات های خود دست به انواع و اقسام جنایت ها زده است این بار هم مانند گذشته در حملات سنگین هوایی به غزه مناطق مسکونی شهروندان بی دفاع و مراکز جمعیتی فلسطینان را هدف قرار می دهد و تاکنون نزدیک به ۲۲۰ نفر از جمله ده ها کودک و زن را به شهادت رسانده است.

با این وجود، در درگیری های تازه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان برای نخستین بار از یکی از دستاوردی مهم مقاومت رونمایی شد  که مهمترین آنها رونمایی از پهپاد «شهاب» و موشک «عیاش ۲۵۰» و «قاسم» بود.

دستیابی مبارزان فلسطینی به پهپاد موجب وحشت اسرائیلی ها شده است و تا حدودی معادله های نظامی و جنگی را برهم زده است.

شیخ جراح، آغازگر انتفاضه موشکی فلسطین

پهپاد شهاب یک پرنده هدایت پذیر از راه دور انتحاری و انفجاری است و به دلیل قابلیت هدایت پذیر بودن تا لحظه برخورد، تهدیدی جدی برای اشغالگران اسرائیلی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه مبارزان فلسطینی تاکنون از راکت علیه اسرائیل استفاده می‌کردند، قاعدتا از نظر برد و میزان تخریب توان کمتری داشتند اما با رونمایی از موشک عیاش با برد ۲۵۰ کیلومتر و قدرت تخریب بسیار بالاتر از راکت های فعلی، می‌توان گفت مقاومت فلسطین فصل جدید در مبارزه با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.

نکته قابل توجه دیگر در این دوره از درگیری ها، حمله راکتی فلسطینیان به فرودگاه‌­ها و نیروگاه‌­های اسرائیلی بود، به یقین وارد کردن خسارت به این زیر ساخت ها می‌تواند برای صهیونیست ها پر هزینه و بسیار گران تمام شود و هزینه مادی و معنوی بسیاری را به آنها تحمیل کند که این امر تاثیر جدی بر معادلات جنگ می گذارد.

از سوی دیگر و در این میان تصاویر و اخباری از درگیری فلسطینیان با اسرائیلی های ساکن در شهر «اللد» منتشر شد  و این موضوع تا جایی پیش رفت که مسئولان اسرائیلی این شهر اعلام کردند اختیار شهر از دستشان خارج شده است.

نکته قابل توجه این است که در این برهه، درگیری ها تنها مختص غزه نیست و به سراسر سرزمین های اشغالی کشیده شده است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و جنگ از حالت هوایی و موشکی به نبرد زمینی و شهری نیز گسترش داده شود، به طور قطع تلفات صهیونیست ها بسیار افزایش خواهد یافت و ضربات اساسی از مبارزان فلسطینی دریافت خواهند کرد که یک نمونه آن انهدام جیپ ارتش اسرائیل توسط موشک کورنت مبارزان فلسطینی بود.

جدا از مرحله داخلی درگیری ها در سرزمین های اشغالی صهیونیست نشین خبرهایی از تجمع های اعتراضی نیز توسط جوانان لبنان و اردنی در مرز سرزمین های اشغالی صورت گرفت که شاید زنگ خطری برای اسرائیل باشد که برای ماجراجویی های آینده اش می تواند خطر ساز باشد، چرا که این مردمان نشان داده اند برای عبور مسالمت آمیز از مرز برای پیوستن به مبارزات فلسطینیان، انگیزه و آمادگی کامل دارند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *