شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

ظریف : سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود.

ظریف : سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود.

*محمد جواد ظریف امروز جمعه به منظور گفت وگو و رایزنی های سیاسی در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد.

«محمد جواد ظریف» امروز جمعه پیش از ترک ژاپن و سفر به چین اظهارداشت: در شرایطی که آمریکا با تلاش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می کند،لازم است ما هم کشورهای مهم را در جریان آخرین تحولات قرار دهیم و مشورت های مان را با آنها ادامه دهیم.
وی یادآور شد: چهارشنبه گذشته به مسکو سفر کردم. سفر از قبل تعیین شده ای هم به ترکمنستان داشتم و همچنین سفرهایی که به هند، ژاپن و در نهایت به چین دارم، برای این که شرکای ما به خصوص اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.
ظریف با اشاره به سفر خود با ژاپن گفت: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود. با توجه به علاقه‌ و تاکیدی که آنها بر حفظ برجام داشتند و تأکیدی که ما داریم مبنی بر اینکه حفظ برجام تنها از طریق اقدام عملی و نه فقط از طریق بیانیه‌های حمایتی ممکن است.
وزیر امورخارجه گفت: بحث‌های خوبی هم با آقای آبه و هم وزیر امور خارجه کردیم و امیدوارم نتیجه این بحث ها به نفع مردم دو کشور باشد.
محمد جواد ظریف امروز جمعه به منظور گفت وگو و رایزنی های سیاسی در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد.
وی عصر جمعه به وقت محلی با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و مذاکره خواهد کرد.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *