یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

عالم دینی اهل سنت : قدس کلید پیروزی در جنگ دوم احزاب است

عالم دینی اهل سنت : قدس کلید پیروزی در جنگ دوم احزاب است

 

*مسجد الاقصی از این نظر حائز اهمیت است زیرا رمز وحدت اسلامی است و برای تحقق چنین وحدتی نیازمند ایمان امام علی (ع) و ولایتمداری سلمان (فارسی) و حکمتش هستیم.

بغداد – ایرنا – رییس شورای علمای پیوند محمدی (ص) در عراق، شرایط امروز جهان اسلام را از حیث تاریخی شبیه جنگ احزاب در دوره رسول اکرم (ص) دانست و گفت: قدس شریف کلید پیروزی در جنگ دوم احزاب است.

«عبدالقادر الآلوسی» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود که مسجد الاقصی محل معراج رسول اکرم (ص) است که از طریق آن خداوند آیات بزرگ خود را به او نشان داد و امروز این آیات بزرگ در وحدت اسلامی تجلی یافته و بر همین اساس، قدس شریف در جنگ دوم احزاب، اهمیت دارد زیرا کلید این پیروزی دوباره است.

این عالم دینی اهل سنت عراق با اشاره به اینکه وحدت کلمه مسلمانان منوط به وحدت دل های آنان در برابر دشمنان است بیان کرد که در جنگ اول احزاب، امام علی (ع) نماد ایمان و شجاعت و سلمان محمدی (سلمان فارسی) نماد وفاداری به ولایت و نشانه حکمت بود.

وی تاکید کرد که هر زمان که دل های مومنان متحد و یک صدا علیه دشمن شدند پیروزی از آن مسلمانان است.

شیخ الآلوسی گفت که امروز دوباره در جنگ احزاب دیگری هستیم که دشمنان مختلف ضد امت اسلامی گردهم آمده اند و می بینیم یک کشور اسلامی را محاصره اقتصادی می کنند و برای کشور دیگری باندهای تکفیری می فرستند و اینجا و آنجا را بمباران می کنند.

وی ادامه داد که برای پیروزی در این هجمه دشمنان نیاز است که دل های مومنان به هم نزدیک شود و در برابر این دسیسه ها که به صورت تحریم و محاصره اقتصادی و حذف فیزیکی رهبران مقاومت نمود یافته، متحد و یکصدا شوند.

روحانی برجسته عراقی تاکید کرد که در این برهه ما مسلمانان نیازمند مشاهده آیات بزرگ الهی هستیم که امروز در وحدت بزرگ جهان اسلام تجلی یافته است.

وی تاکید کرد که به استناد آیه «واعتصموا بحبل الله…» وحدت یکی از آیات بزرگ الهی است و تجلی این وحدت در مسجد الاقصی است زیرا آنجا محل اسراء رسول اکرم (ص) بوده تا آیات بزرگ الهی را ببیند.

شیخ الالوسی گفت: مسجد الاقصی از این نظر حائز اهمیت است زیرا رمز وحدت اسلامی است و برای تحقق چنین وحدتی نیازمند ایمان امام علی (ع) و ولایتمداری سلمان (فارسی) و حکمتش هستیم.

وی با اشاره به پیروزی مردم عراق در جنگ با داعش گفت: اهل ایمان در عراق در جنگ بزرگ با داعش پیروز شدند و نقش الحشد الشعبی و گروه های مقاومت در این مبارزه تعیین کننده بود.

او ادامه داد که امروز سلمان (فارسی) دوباره در قومش تجلی یافته و ایران اسلامی متولی دفاع از قضایای بزرگ اسلام شده است که یکی از ثمره های آن اعلام روز جهانی قدس است.

به گفته وی، ما در  جنگ احزاب دیگر هستیم و پیروزی وعده داده شده در انتظار ما است اما مستلزم این پیروزی وحدت کلمه است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲۱۰ کشور جهان، ابتلای بیش از ۵ میلیون نفر و حدود 350 هزار تن فوتی و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل، برنامه های روز جهانی قدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و به همین منظور برنامه های مختلفی از سوی دوستداران مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده شده است که بیشتر با استفاده از فضای مجازی خواهد بود.

در ایران هم در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی  (ره) به عنوان روز جهانی قدس به منظور یادآوری موضوع مهم فلسطین در اذهان عمومی و ظلم هایی که به مردم این سرزمین در ۷۲ سال اشغال آن رفته است و با توجه به برخی تلاش ها برای این منظور و فراموش کردن آن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار است ساعت ۱۲ روز جمعه ۲ خرداد ماه مصادف با روز جهانی قدس با جهانیان به ویژه جهان اسلام سخن بگویند و این سخنرانی به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیوئی پخش می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات روز قدس مباحثی مهمی درباره قدس، فلسطین و تحولات جاری در منطقه و جهان بیان خواهند کرد و بعد از آن گفتمانی جدید به عنوان نقطه عطف در تاریخ مقاومت شکل خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *