شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

عریقات: توافق امارات و اسرائیل امکان تشکیل کشور فلسطینی را ازبین می‌برد

عریقات: توافق امارات و اسرائیل امکان تشکیل کشور فلسطینی را ازبین می‌برد

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز یکشنبه(به وقت محلی) گفت: توافق امارات و رژیم صهیونیستی امکان تشکیل کشور فلسطینی را از بین می‌برد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عریقات معتقد است که توافق امارات و رژیم صهیونیستی مانع برقراری صلح است و طرح دو کشوری در فلسطین اشغالی را خواهد کشت.

وی افزود: اگر نتانیاهو معتقد است که کشورهای عربی برای صلح با اسرائیل صف خواهند کشید، برای چه از راه‌حل دوکشوری سخن می‌گوید؟

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: امارات از سال ۲۰۱۴ روابطش را با فلسطین قطع کرد و تصمیم الحاق اراضی فلسطینی پیش از بیانیه مشترک امارات، اسرائیل و آمریکا متوقف شده بود.

عریقات اضافه کرد، توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی تلاشی بیهوده برای نجات طرح ادعایی صلح آمریکا معروف به معامله قرن است.

وی همچنین طرح صلح ادعایی آمریکا را آمیخته‌ای از قلدرمآبی و جهالت خواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از آنچه «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *