شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

عضو ارشد حماس از احتمال تمدید آتش‌بس خبر داد

عضو ارشد حماس از احتمال تمدید آتش‌بس خبر داد

عضو ارشد حماس از احتمال تمدید آتش‌بس موقت در غزه به مدت یک روز دیگر در ازای آزادی ۱۰ اسیر صهیونیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه طی سخنانی اعلام کرد که ممکن است در ازای آزادی ۱۰ اسیر صهیونیست دیگر، آتش‌بس موقت در غزه به مدت یک روز تمدید شود.

این عضو ارشد حماس افزود: اگر حماس یا گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از وجود اسیران دیگر آگاه شوند، به ازای آزادی هر ۱۰ نفر از آن‌ها آتش‌بس به مدت یک روز تمدید خواهد شد.

حمدان تاکید کرد که تمدید آتش‌بس به تعداد اسیرانی که آزاد می‌شوند وابسته خواهد بود.

کمی پیش‌تر نیز خلیل الحیه یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که این جنبش با روند تبادل اسیران به صورت مثبت تعامل کرده است. وی ابراز داشت: ما از همان روز اول به دنبال بازگرداندن زنان و کودکان اسیر به خانواده‌های آنان بودیم.

وی با اشاره به این که حماس به دنبال توقف تجاوز ضدملت فلسطین و ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است، تصریح کرد: منتظر به روز رسانی اطلاعات از سوی برادرانمان در نوار غزه در خصوص تعداد افراد بازداشتی هستیم. ما در رسیدن به توافق فراگیر برای تبادل کامل اسرا جدی هستیم.

جنبش حماس دیشب همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی جهت آزادکردن تعداد بیشتری از اسیران صهیونیست، تمدید کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *