دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

عضو کمیسیون امنیت ملی: سانتریفیوژهای قدرتمندتری در نطنز نصب می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی: سانتریفیوژهای قدرتمندتری در نطنز نصب می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی نطنز اظهار کرد: بر اساس گزارش هایی که روز یکشنبه در اختیار کمیسیون قرار گرفت سانتریفیوژهایی که از مدار خارج شدند از نوع IR۱ بوده و ایران این تاسیسات را با انواع جدید تر و پیشرفته تر جایگزین خواهد کرد.

روح الله حضرت پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خرابکاری تاثیر قابل توجهی بر قدرت هسته ای کشور ندارد و خود رژیم صهیونیستی نیز این را می‌دانست؛ به عقیده من اسراییل از صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به تنگ آمده و هدف اصلی این اقدامات ضربه زدن به صبر پر از حکمت ملت ایران است.

خرابکاری در نطنز دست ایران در مذاکرات را باز کرد

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه در خصوص تاثیر ابعاد این اتفاق بر مذاکرات، تصریح کرد: نه تنها این اقدام دست ایران را در مذاکرات بسته نمی‌کند، بلکه موازنه قدرت را به نفع ایران تغییر خواهد داد، چرا که حالا غرب می‌داند دیگر خبری از سانتریفیوژهای نسل اول نیست و تعداد قابل توجهی از تاسیسات قدرتمندتر جای آن ها را خواهد گرفت.

حضرت پور از نصب سانتریفیوژهای قدرتمند تر در نطنز خبر داد و گفت: نطنز با نصب ماشین های پیشرفته تر، با قدرت هر چه بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران بر اساس  بند ۵۱ منشور ملل متحد از کنار این تروریسم هسته‌ای را که در خاک کشورمان رخ داده نخواهد گذشت و حق پاسخ را در زمان و مکان مناسب برای خود مشروع می‌داند.

وی، انفعال آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر مراجع بین المللی در قبال چنین حوادثی که می‌توانست آثار انسانی و زیست محیطی داشته باشد را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد: بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز روز گذشته دچار حادثه شد که خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

امروز علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

از سه شنبه هفته گذشته (۱۷ فروردین) هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌هایی از گروه کشورهای ۴+۱ و همچنین ایران با هدف لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *