دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

قطع ارتباط با شاهزاده زندانی سعودی در ریاض

قطع ارتباط با شاهزاده زندانی سعودی در ریاض

 

*به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، دفتر اطلاع‌رسانی «بسمه بنت سعود بن عبد العزیز آل سعود» شاهزاده زندانی سعودی در ریاض اعلام کرد که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با شاهزاده از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) پس از آنکه شاهزاده از پادشاه سعودی درخواست آزادی خود و دخترش را کرد، به طور کامل قطع شده است.

تهران – ایرنا – دفتر اطلاع‌رسانی «بسمه بنت سعود بن عبد العزیز آل سعود» شاهزاده سعودی زندانی در ریاض اعلام کرد، از زمانی که این شاهزاده از پادشاه سعودی درخواست آزادی خود و دخترش را کرده، ارتباط با او قطع شده‌ است.

دفتر اطلاع رسانی بسمه بنت سعود افزوده است: تا کنون، اطلاعی در خصوص وضعیت سلامت یا روال حقوقی پرونده وی دریافت نکردیم و می‌خواهیم نگاه تصمیم‌گیرندگان و مقام‌های مسؤول را در این ماه مبارک به وضعیت شاهزاده بسمه بنت سعود و سهود دختر ایشان جلب کنیم.

بر اساس این گزارش، یکی از دستیاران نزدیک به شاهزاده بسمه در گفت‌وگو با تارنمای آمریکایی «بیزنس اینسایدر» گفت: از زمانی که شاهزاده ماه آوریل چند توئیت منتشر کرد و گفت که بدون ارتکاب جرمی، در زندان بدنام «الحائر» در ریاض که به شدت نیز از آن مراقبت می‌شود، بازداشت است، ارتباط او با جهان خارج قطع شده است.

این منبع افزوده است: حساب شخصی شاهزاده در توییتر هک و تمام توییت‌های او پاک شد؛ اما دفتر اطلاع‌رسانی حساب را بازگرداند و توانست توییت‌هایی را که حاوی درخواستِ کمک‌های پی‌درپی شاهزاده از پادشاه سعودی و جهان برای آزادی او و دخترش بود، بازنشر کند.

پایگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» پیش تر نیز در گزارشی نوشته بود که یکی از اعضای خانواده شاهزاده سعودی تأکید کرده که دستگیری بسمه برای منع وی از درخواست ارث از پدرش ملک سعود بوده است و ارزش این ارث میلیاردها یورو برآورد می‌شود.

تارنمای آمریکایی از مدیریت زندان‌های عربستان و سفارت این کشور در واشنگتن خواست که به این ادعاها پاسخ دهد؛ اما تا کنون پاسخگو نبوده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، بسمه شاهزاده سعودی، ماه فوریه سال ۲۰۱۹، در حالی که به همراه دخترش «سهود الشریف» برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کرد، به اتهام تلاش برای جعل روادید بازداشت شد.

این گزارش می‌افزاید: با آنکه این اتهام‌ از شاهزاده رفع شده؛ اما او و دخترش همچنان در زندان‌ به سر می‌برند و وضعیت سلامت شاهزاده سعودی به علت عدم دریافت کمک‌های پزشکی خوب نیست.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *