جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد

مأمور سیا به اتهام جاسوسی بازداشت شد

دادستانی فدرال یک مأمور پیشین سیا را به اتهام اینکه اطلاعات نظامی حساس آمریکا را ظرف ۱۰ سال به چین فروخته ، بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش امروز تارنمای شبکه خبری سی ان ان، الکساندر یوک چینگ ما (Alexander Yuk Ching Ma) متهم است که اطلاعات برخی از کارکنان و شگردهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به مبلغ ده‌ها هزار دلار به تشکیلات اطلاعاتی چین فروخته بوده است.

بر اساس مستندات دادگاه، متهم ۶۷ ساله، زاده هنگ کنگ است و پس از مهاجرت به آمریکا شهروند این کشور شده است. وی اوائل این ماه به یک مأمور مخفی اف بی آی که خود را مأمور اطلاعاتی چین جا زده بود گفته بود که می‌خواسته «سرزمین مادری» موفق شود.

به نوشته سی ان ان، فرد متهم از جمله ماموران اطلاعاتی پیشین است که در سال‌های اخیر به جاسوسی برای چین متهم شده‌اند. تنش‌های میان دو کشور در دولت ترامپ به اوج خود رسیده و واشنگتن به نحو فزاینده‌ای پکن را متهم به سرقت اسرار امنیتی و تجاری آمریکا می‌کند.

الکساندر یوک چینگ ما که جمعه پیش دستگیر شد، متهم به توطئه برای انتقال اطلاعات نظامی آمریکا برای کمک به یک دولت بیگانه شده است. وی قرار است سه شنبه این هفته (۲۹ مرداد) در دادگاه فدرال هاوایی محاکمه شود.

بسیاری از موارد اتهامی وی در سالهای گذشته رخ داده است. بر اساس مستندات دادگاه، فرد متهم که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ در سیا خدمت کرده بود از سال ۲۰۰۱ و در جریان دیدارهای سه روزه در یکی از هتل‌های هنگ کنگ با پنج تن از مقام‌های اطلاعات چین شروع به فروش اسرار آمریکا کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *