دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

مسکو: کینژال، پاتریوت اوکراین را نابود کرد

مسکو: کینژال، پاتریوت اوکراین را نابود کرد

وزارت دفاع روسیه با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که در حمله به کی‌یف پایتخت اوکراین با موشک مافوق صوت کینژال، سامانه پدافندی آمریکایی «پاتریوت» از بین رفت.

به گزارش فارس، در شرایطی که کی‌یف مدعی هدف قرار دادن 6 موشک «کینژال» در حملات اخیر شد، وزارت دفاع روسیه خبر داد که با این مافوق صوت یک سامانه پدافندی آمریکایی را نابود کرد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسه خبر دادند که وزارت دفاع این کشور روز سه شنبه (امروز) توضیحاتی درباره حملات اخیر به اهدافی در اوکراین ارائه داد.

به گزارش شبکه راشاتودی، این وزارتخانه اعلام کرد که در حمله به کی‌یف پایتخت اوکراین یک سامانه پدافند «پاتریوت» ساخت آمریکا با موشک کینژال روسیه از بین رفت.

اظهارنظر وزارت دفاع روسیه در شرایطی انجام شده که ساعاتی قبل از این، مقام‌های اوئکراینی شامل وزیر دفاع این کشور ادعا کردند که آنها 6 موشک کینژال را با سامانه پاتریوت هدف قرار داده و از بین بردند.

بنا بر گزارش راشاتودی، هر چند ارتش روسیه جزئیات بیشتری درباره حمله با موشک مافوق صوت کینژال به کی‌یف ارائه نداد اما «اولین بار است که مسکو ادعا کرده که سامانه‌های دوربرد ارسال شده به اوکراین توسط حامیان غربی را هدف قرار داده است».

وزارت دفاع روسیه در اطلاع رسانی روزانه امروز خود در مسکو حملات شامگاه و بامدادی خود به اوکراین را تایید کرد.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که با تسلیحات دوربرد اهداف نظامی از قبیل مواضع نظامیان اوکراینی و انبارهای مهمات، تسلیحات و سخت افزار نظامی تحویل گرفته از کشورهای غربی» را زده است.

پیش از توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حملات به اوکراین، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از مقابله ارتش این کشور با حملات گسترده موشکی و پهپادی روسیه خبر داد و مدعی شد که کی‌یف ۶ موشک مافوق صوت روسیه را ساقط کرد.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *