پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان : تشکیل دولت لبنان کلیدحل بحران است/انتخابات سوریه پیروزی برای این کشور است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان : تشکیل دولت لبنان کلیدحل بحران است/انتخابات سوریه پیروزی برای این کشور است

*سطح همکاری میان جمهوری اسلامی و حزب‌الله و مقاومت فلسطین بسیار بالاست. جزئیات دیگر درباره مکانیزم‌های هماهنگی امنیتی است و نمی‌توانیم آن را فاش کنیم. اما جنگی که رخ داد با پیگیری نزدیک و همکاری دائم بود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از اقداماتی از سوی رئیس پارلمان این کشور برای حل مشکل تشکیل دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با العهد گفت: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان مشغول انجام اقداماتی درباره تشکیل دولت است که فرصتی برای حل بحران است. ما به چند روز نیاز داریم تا نتایج آن را ببینیم. گزینه ادامه وضعیت بدون دولت به معنای ادامه آشوب اقتصادی و اجتماعی و وخامت مستمر است. تشکیل دولت ورودی طبیعی و ضروری برای حل بحران در لبنان است.

وی درباره انتخابات سوریه گفت: استقبال و مشارکت گسترده در انتخابات سوریه دلیلی بر این مسئله است که وضع سوریه رو به بهبود است و نظام این کشور جایگاه خود را به خوبی ثابت کرده است. این صحنه یک صحنه کاملا مخالف با شرایط قبلی است که می‌گفتند ابقای آوارگان در خارج سوریه ابزاری است تا مردم به رئیس‌جمهوری غیر از بشار اسد رأی بدهند و وی با روشی دموکراتیک و از طریق قانون اساسی برکنار شود. این موفقیت و پیروزی برای ادامه ثبات سوریه در آینده است و تمام کسانی که به دنبال راه حلی در سوریه هستند باید با نظام بشار اسد گفتگو کنند نه با آمریکا و اسرائیل و داعش و دیگرانی که در سوریه خرابی به بار آوردند.

وی درباره ترمیم روابط میان حماس و سوریه و نقش حزب‌الله در این راستا گفت: این روابط از چند ماه قبل درحال پیگیری است. پیشرفتی در احتمال ازسرگیری این روابط وجود دارد اما نبرد “شمشیر قدس” به این اقدامات سرعت بخشید. ان شاءالله به زودی بازگشت روابط و ترمیم آن را خواهیم دید. فعالیت مقاومت لبنان علیه اسرائیل به هیچ مذهبی وابسته نیست بلکه به عنوان مقاومت اسلامی، ملی، قومی و انسانی وابسته است.

وی درباره وضعیت سلامتی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: وی الحمدلله خوب است. طی چند روز گذشته او دچار یک عارضه جسمی شد که به دو یا سه روز برای معالجه نیاز داشت.

نعیم قاسم درباره هماهنگی میان مقاومت لبنان و غزه گفت: سطح همکاری میان جمهوری اسلامی و حزب‌الله و مقاومت فلسطین بسیار بالاست. جزئیات دیگر درباره مکانیزم‌های هماهنگی امنیتی است و نمی‌توانیم آن را فاش کنیم. اما جنگی که رخ داد با پیگیری نزدیک و همکاری دائم بود.

قاسم درباره میزان احتمال اجرایی شدن معادله قدس در ازای جنگ منطقه‌ای که سید حسن نصرالله به آن اشاره کرده بود، گفت: نمی‌توان زمان جنگ‌هایی را که احتمالا اسرائیل آن را شروع می‌کند یا تحولاتی که ممکن است به جنگ منطقه‌ای فراگیر منجر شود، تعیین کرد. این مسئله به شرایط میدانی ارتباط دارد و شرایط اکنون فراهم نیست. ما در حزب‌الله همواره آماده هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *