جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

معاون وزیر خارجه انگلیس : نگران خطر افزایش تنش میان ایران و آمریکا هستیم.

معاون وزیر خارجه انگلیس : نگران خطر افزایش تنش میان ایران و آمریکا هستیم.

*با هر دوطرف برای کاهش تنش مذاکره می‌کنیم.

طارق احمد، عضو مجلس اعیان و معاون وزیر خارجه انگلیس در امور سازمان ملل متحد در مورد افزایش تنش میان ایران و آمریکا گفت: ما نگران خطر افزایش تنش میان ایران و آمریکا هستیم. با هر دوطرف برای کاهش تنش مذاکره می‌کنیم و به ایران این توصیه را داریم که از افزایش تنش خودداری کند چرا که افزایش تنش به سود آنها نیست.

وی هم‌چنین با تاکید بر کارایی برجام نسبت به نابودی آن ابراز نگرانی کرد و در این باره گفت: ما بارها گفته‌ایم که برجام امنیت ما را تامین می‌کرد و اکنون نیز تلاش خود را برای زنده نگه داشتن آن به کار می‌بندیم.

انگلیس: با آمریکا در خصوص ایران اختلاف داریم

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعا کرده این کشور با آمریکا در خصوص ایران اختلاف دارد.

به گزارش تسنیم، «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفته این کشور با آمریکا در خصوص مجموعه‌ای از مسائل از جمله ایران و تغییرات جوی اختلاف دارد.

وی بعد از استقبال از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه استانستد لندن در مصاحبه با «ماتیو چنس»، مجری سی‌ان‌ان‌ گفت: «جای شگفتی نیست که حیطه‌هایی وجود دارد که اختلاف داریم. در خصوص پاره‌ای مسائل از جمله تغییرات جوی، توافق هسته‌ای ایران اختلاف داریم.»

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: «ما فکر می‌کنیم اضطرار جوی وجود دارد و دنیا بایستی در این خصوص اقدام کند.» ترامپ پیش از این مسائل مربوط به مشکلات جوی را رد کرده است.

منبع : ایلنا به نقل از میدل ایست مانیتور

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *