دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” مورالس ” : آمریکا می‌خواهد ونزوئلا را نیز مانند عراق و لیبی ویران و فقیر کند / تهدید ونزوئلا تهدید همه آمریکای لاتین است .

” مورالس ” : آمریکا می‌خواهد ونزوئلا را نیز مانند عراق و لیبی ویران و فقیر کند / تهدید ونزوئلا تهدید همه آمریکای لاتین است .

سازمان ملل متحد مداخله نظامی را که به واشنگتن اجازه می‌دهد بر نفت ونزوئلا سلطه پیدا کند، توجیه می‌کند.

سرویس بین الملل ” رواپرس ” :

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به آخرین تحولات ونزوئلا پرداخت و به انعکاس صحبت های اخیر ” اوو مورالس ” رئیس جمهور بولیوی اقدام نمود ،

” مورالس ” معتقد است :  اقدام آمریکا به تهدید ونزوئلا، تهدید همه آمریکای لاتین است. آمریکا می‌خواهد ونزوئلا را نیز مانند عراق و لیبی ویران و فقیر کند.

وی افزود: آمریکا صلح و حق ملت‌ها را در استفاده از منابع طبیعی آن‌ها از بین می‌برد. سازمان ملل متحد مداخله نظامی را که به واشنگتن اجازه می‌دهد بر نفت ونزوئلا سلطه پیدا کند، توجیه می‌کند.

خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا چهارشنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست روز چهارشنبه (امروز) و شنبه آینده علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *