پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

تعدادی از نمایندگان پارلمان اردن در واکنش به هتک حرمت مسجدالأقصی توسط یک وزیر رژیم موقت صهیونیستی، خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.

به گزارش فارس، «احمد الصفدی» رئیس پارلمان اردن امروز چهارشنبه در جلسه پارلمان خواستار اقدام فوری پارلمان‌های عربی و بین‌المللی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

الصفدی گفت: «رژیم اشغالگر هیچ حاکمیتی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس ندارد و ما همچنان پشتیبان جبهه حق و پایداری و حامی عبدالله دوم شاه اردن که قیمومیت بر اماکن مقدس اسلامی را بر عهده دارد، باقی خواهیم ماند و هیچ سازشی علیه قدس را نمی‌پذیریم و حق مسلمانان و مسیحیان در این شهر ابدی و تاریخی است».

بنابر گزارش شبکه النشره، در این جلسه تعدادی از نمایندگان پارلمان خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و لغو معاهده صلح با این کشور و شکایت علیه این رژیم به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند.

نمایندگان پارلمان اردن همچنین قطع روابط کامل با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

با وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض «ایتمار بن گویر» (بن غُفیر) وزیر امنیت قومی کابینه افراطی «بنیامیین نتانیاهو»، صبح روز سه‌شنبه (دیروز) وی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

در همین ارتباط جنبش حماس در بیانیه‌ای یورش این وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی را اقدامی جنایتکارانه دانست و تأکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی و کابینه افراطی آن تا نابودی اشغالگران و آزادسازی سرزمین ادامه دارد.

 

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *