جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

هتک حرمت قرآن کریم در «ولگوگراد» روسیه به دستور اوکراین

هتک حرمت قرآن کریم در «ولگوگراد» روسیه به دستور اوکراین

فردی که سرویس امنیت فدرال روسیه بعد از هتک حرمت قرآن در شهر «ولگوگراد» دستگیر کرد، اقرار کرده ده هزار روبل از فردی مرتبط با سازمان امنیت اوکراین برای این اقدام موهن با هدف ایجاد شکاف در جامعه روسیه دریافت کرده بود.

به گزارش فارس، نهاد اصلی تحقیقات روسیه شنبه (۲۰ مه) اعلام کرد تحقیقات جنایی را درباره حتک حرمت اخیر قرآن کریم در شهر «ولگوگراد» این کشور که طراحی آن در اوکراین انجام شده را آغاز کرده است.

کمیته تحقیقاتی به اسپوتنیک گفت: بازرسان روس بعد از انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در آن یک مرد در مقابل مسجدی در ولگوگراد اقدام به حتک حرمت قرآن با آتش زدن آن می‌کند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام کمیته تحقیقات روسیه مظنون به دریافت ۱۰ هزار روبل (۱۲۵ دلار) از ماموران اوکراینی برای اقدام به سوزاندن قرآن کریم و فیلم گرفتن از این اقدام اقرار کرده است. او همچنین اقرار کرد که از سایت‌های نظامی روسیه برای اوکراینی‌ها فیلم تهیه کرده است.

«نیکیتا ژوراول» ۱۹ ساله ساکن شهر ولگوگراد طبق ماده ۱۴۸ بخش دوم قانون جزایی روسیه به دلیل اهانت به احساسات مذهبی مسلمانان تحت تعقیب قرار گرفته است.

بر اساس نتایج تحقیقات، او این اقدام را ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) انجام داده و ضبط کرده است. بر اساس گزارش‌ها، او سپس ویدئوی مذکور را به یکی از کارکنان سرویس امنیتی اوکراین (SBU) تحویل داده که آن را در وبسایت تحت کنترل مراکز اطلاعات و عملیات روانی نیروهای مسلح اوکراین منتشر کرده است.

در صورت مجرم شناخته شدن این فرد به دلیل توهین به احساسات مذهبی، وی با مجازات تا سه سال زندان روبرو خواهد شد. طبق گزارش‌ها، هدف از انتشار ویدئوی این اقدام موهن ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه چندملیتی روسیه بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *