شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

وزیر اسرائیلی: تل‌آویو به خاطر گروگان‌ها از حمله زمینی صرف‌نظر نمی‌کند

وزیر اسرائیلی: تل‌آویو به خاطر گروگان‌ها از حمله زمینی صرف‌نظر نمی‌کند

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تل‌آویو به خاطر اسرای اسرائیلی نزد حماس، از حمله زمینی به غزه صرف‌نظر نخواهد کرد و زیرساخت‌های حماس را نابود خواهد کرد.

به گزارش فارس، «اسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی همچنان به حمله زمینی ارتش اشغالگر به نوار غزه تهدید کرد و گفت که تل‌آویو به دلیل قضیه اسرای نزد حماس، از این موضوع صرف‌نظر نخواهد کرد.

۱۷ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی بی‌سابقه و غافلگیرانه‌ای که تاکنون دست‌کم به هلاکت ۱۴۰۰ صهیونیست منجر شده است و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی نیز به اسارت گرفته شده‌اند. در چنین فضایی که رژیم صهیونیستی در جبران شکست عملیاتی و اطلاعاتی‌اش در حال بمباران مستمر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و …در غزه، است، همزمان برای نشان دادن قدرت پوشالی خود، هر روز به نوعی از آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به بهانه نابود کردن حماس، باوجود همه هشدارهای موجود در این خصوص، سخن می‌گوید.

در حالی که یکشنبه شب (۲۲ اکتبر)، تلویزیون این رژیم (کان)، از منتفی شدن چنین حمله‌ای خبر داد، کاتس در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «اسرائیل از حمله زمینی احتمالی به غزه به دلیل موضوع اسرای نزد [حماس] صرف‌نظر نخواهد کرد».

اما تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: «ارتش اسرائیل آماده آغاز عملیات زمینی در نوار غزه بود، ولی بنیامین نتانیاهو، بنا بر ملاحظات سیاسی، عامل تعویق این حمله بود. کشورهای غربی به نتانیاهو فشار وارد کردند تا حمله زمینی به غزه را به تعویق بیاندازد؛ زیرا این کشورها قصد دارند از این طریق، بتوانند اسرای خود را آزاد کنند».

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این مصاحبه که جزئیات بیشتر آن، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اکتبر)، منتشر خواهد شد، ادعا کرد: «اسرائیل تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا از نوار غزه به کار خواهد گرفت. اما این نمی‌تواند از حرکت‌های ما، از جمله حمله زمینی، در صورت تصمیم به انجام این کار ممانعت به عمل آورد..حماس می‌‌خواهد که ارتش برای نباوید زیرساخت‌هایش وارد نشود و این امر روی نخواهد داد».

کاتس بدون در نظر گرفتن هشدارهای مقامات و چهره‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص آغاز حمله زمینی علیه نوار غزه و تاکید آن‌ها بر ضرورت توقف جنگ کنونی برای جلوگیری از ضرر بیشتر، با این ادعا که تل‌آویو به دنبال آزاد کردن اسرای نزد حماس است، گفت: «ما باید یک فرمول انسانی بر اساس اصل اقدام بشردوستانه مقابل اقدام بشردوستانه ایجاد کنیم به این ترتیب که هرگونه کمک بشردوستانه مستلزم آزادی گروگان‌ها (اسرا) باشد».

این وزیر صهیونیست در ادامه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز برای عدم اشاره به اسرای اسرائیلی نزد حماس و حمایت از حق ادعایی تل‌آویو در دفاع از خود انتقاد کرد و وی را به جانبداری از فلسطینی‌ها متهم کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد که ۲۰ اکتبر جاری شخصا در مرز مصر با غزه درگذرگاه رفح حاضر شده بود با تاکید بر لزوم تسریع روند انتقال کمک‌ها به غزه، گفت: علی‌رغم توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، شروطی وجود دارد که مانع از رسیدن آن‌ها به نوار غزه می‌شود.

یک روز بعد از آن، «فرانسسکا آلبانیز»گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی، ناتوانی در برقراری صلح و امنیت و نجات جان مردم در غزه را یک «شکست حماسی» برای سازمان ملل و جامعه بین المللی دانست و تاکید کرد که سلاخی غیرنظامیان از سوی رژیم اسرائیل، دفاع مشروع از خود نیست.

کاتس با انتقاد از این موضع سازمان ملل که سرانجام پس از گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز جنگ، دبیرکل آن خود را به مرز مصر رسانده و پس از دیدن جنایات رژیم اشغالگر باچشمان خود، ناگزیر به نشان دادن واکنش برای غیرنظامیان شده، گفت: «گوترش جانبدارانه عمل می‌کند و ما بر اساس ملاحظات خود و در چارچوب حفظ امنیت خود کمک‌های بشردوستانه را ارائه خواهیم کرد».

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *