یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

وزیر خارجه عراق به ایران سفر می‌کند

وزیر خارجه عراق به ایران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا «فواد حسین»  این مهم را در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد اما به زمان دقیق این سفرها اشاره نکرد.
وی با تأکید بر اینکه دولت جدید، مشتاق است که در برقراری روابط با همه به ویژه کشورهای همسایه، سیاست متعادلی را دنبال کند، فاش کرد که نخستین سفرهایشبا هدف تقویت روابط دوجانبه و افق‌های باز برای همکاری در راستای کسب منافع مشترک به تهران و ریاض انجام خواهد شد.
وزیر خارجه عراق همچنین گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برای تکمیل گفت وگوی راهبردی میان مقام‌های آمریکایی و عراقی، ماه آینده میلادی (جولای) به واشنگتن سفر می‌کند.

حسین همچنین بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق توسط کشورهای همسایه، رعایت اصول همسایگی و پیگیری رفع چالش‌ها و بحران‌ها از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک تأکید کرد.
وی، هرگونه نقض یا حمله به خاک کشورش را محکوم کرد و  خواستار توقف حملات هوایی روزهای گذشته ترکیه به خاک عراق شد.
وزیر خارجه عراق تأکید کرد که حملات ترکیه به شمال عراق تخلف و نقض آشکار پیمان‌ها و قوانین بین المللی است.
به گزارش دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه عراق، حسین و پلاسخارت همچنین با اشاره به سفر ماه آینده الکاظمی به واشنگتن، گفت وگوهای راهبردی عراق و آمریکا را در راستای منافع ۲ کشور و امنیت و ثبات در منطقه ارزیابی کردند.
دوطرف در ادامه درباره برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مسأله فلسطین بحث و گفت وگو کردند.
وزیر خارجه عراق گفت که موضع دائمی کشورش در راستای صلح، امنیت و آرامش در منطقه،  پایان دادن رژیم صهیونیستی به اشغال سرزمین فلسطین و به رسمیت شناختن حق  فلسطینی‌ها برای ایجاد کشور مستقل است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *