یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

پکن: برای ما مهم نیست چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود

پکن: برای ما مهم نیست چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود

 پکن امروز دوشنبه اعلام کرد که امیدوار است روابط با آمریکا بهبود پیدا کند و برای چین مهم نیست چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده پیروز می‌شود.در دوره رئیس جمهور پیشین آمریکا جنگ تجاری شدیدی بین پکن و واشنگتن وجود داشت و دولت وی تعرفه‌های تجاری سنگینی را برای شماری از کالاهای چینی وضع کرده بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، لو چین‌جیان سخنگوی کنگره ملی خلق چین در یک نشست خبری گفت: مهم نیست که چه کسی رئیس جمهور می‌شود، ما امیدواریم که آمریکا بتواند در همان جهت با چین و برای یک رابطه ماندگار، سالم و باثبات بین دو کشور کار کند.

درحالیکه احتمال حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تقویت می‌شود و در نظرسنجی‌های اخیر موسسات آمریکایی هم وضعیت بهتری را از جو بایدن رئیس جمهوری فعلی دارد، کشورها از حالا به دنبال تنظیم روابط با یک کاخ سفید به ریاست احتمالی ترامپ هستند.

در دوره رئیس جمهور پیشین آمریکا جنگ تجاری شدیدی بین پکن و واشنگتن وجود داشت و دولت وی تعرفه‌های تجاری سنگینی را برای شماری از کالاهای چینی وضع کرده بود.

چین و آمریکا پس از پشت سر گذاشتن یک سال پر تنش در ۲۰۲۳، در سال جدید میلادی نشانه‌های مثبتی را برای تقویت روابط با یکدیگر نشان دادند؛ این مساله از اواخر سال گذشته با دیدار روسای جمهوری دو کشور در سانفرانسیکو کلید خورد.

در همین راستا لی کیانگ نخست وزیر چین روز چهارشنبه گذشته در جریان دیدار با یک هیات آمریکایی بازدید کننده از پکن، بیان کرد که دو طرف باید روابط تجاری و اقتصادی خود را تقویت کنند و واشنگتن باید از سیاست دور شدن از چین اجتناب کند.

مبادلات چین و ایالات متحده در حوزه‌های مالی و اقتصادی در سال جدید میلادی شروع خوبی را تجربه کرده است و دو اقتصاد بزرگ جهان از تعمیق تعامل در زمینه‌های مختلف از ثبات مالی گرفته تا سیاست‌های تجاری در اولین ماه سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *