دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

کناره گیری برنی سندرز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کناره گیری برنی سندرز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
سناتور ایالت ورمانت شامگاه چهارشنبه از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ کناره گیری کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان،« برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت شامگاه چهارشنبه از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ کناره گیری کرد.

این اقدام سندرز ره را برای انتخاب« جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای انتخاب بعنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ هموار می کند.

این در حالیست که سندرز در دور پایانی انتخابات درون حزبی نتوانست از بایدن پیشی بگیرد و پیشتر نیز گزارش هایی مبنی بر آن که او بنا دارد به نامزدی خود پایان دهد منتشر شده بود.

برنی سندرز روز چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی به دلایل این تصمیم اشاره نمود و خاطرنشان کرد بعد از پیروزی در ایالت هایی چون اوهایو و نیوهمپشایر اختلاف با بایدن به بیش از ۳۰۰ نماینده متعهد رسید که دستیابی به آن غیر ممکن بود.

سناتور ورمونت از تلاش هواداران خود من جمله ۱۰ میلیون فقره کمک مالی آنها سپاسگذاری کرد و گفت پس از یک ارزیابی صادقانه، تصمیمی دشوار و دردناک گرفته است.

سندرز اظهار کرد: کاش خبر بهتری به شما می دادم ولی واقعیت را می دانید. پیروزی عملا غیر ممکن شده بود.

این سناتور آمریکایی با تبریک به بایدن بعنوان نامزد نهایی دموکرات ها، بر همکاري با او برای مقابله با دونالد ترامپ رییس جمهوی فعلی آمریکا تأکید کرد.

سندرز ادامه داد:  همان طور که می بینم؛ بحرانی این ملت را گرفتار کرده است که توسط رییس جمهوری که یا تمایل ندارد یا قادر به ارائه رهبری معتبر نیست، تشدید می شود و کارهایی که باید را انجام نمی دهد.

او افزود: من نمی توانم با وجدانی خوب، بر ادامه کارزاری اصرار ورزم که نمی تواند برنده شود.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *