دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

ترامپ دستور قرنطینه ۳ ایالت درگیر کرونا را پس گرفت

ترامپ دستور قرنطینه ۳ ایالت درگیر کرونا را پس گرفت

*مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اندکی پس از صدور توصیه های مربوط به سفر، از مردم نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات درخواست کرد به مدت ۱۴ روز از هرگونه سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در این بیانیه همچنین کارمندان مشاغل حساس از جمله حمل و نقل، متخصصان بهداشت عمومی، خدمات مالی و تامین مواد غذایی مشمول این محدودیت ها نشدند.

تهران- ایرنا- فاکس نیوز در گزارشی نوشت: ترامپ شب گذشته اعلام کردد که قرنطینه ۳ ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات ضروری نیست اما از اجرای محدودیت‌های سفر در این ۳ ایالت خبر داد.

شبکه خبری فاکس نیوز روز یکشنبه با علام این خبر افزود: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شنبه شب گفت که دولت وی به عنوان بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نیویورک، بخش هایی از نیوجرسی و برخی از مناطق ایالت کانکتیکات را قرنطینه نمی کند.

وی در توئیتی،  قرنطینه این مناطق را ضروری ندانست و خاطرنشان کرد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) توصیه های مسافرت را اعلام خواهد کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اندکی پس از صدور توصیه های مربوط به سفر، از مردم نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات درخواست کرد به مدت ۱۴ روز از هرگونه سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در این بیانیه همچنین کارمندان مشاغل حساس از جمله حمل و نقل، متخصصان بهداشت عمومی، خدمات مالی و تامین مواد غذایی مشمول این محدودیت ها نشدند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری با بیان اینکه کارمندان بخش های مذکور وظایفی ویژه دارند، افزود: فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات برای اجرای کامل توصیه های مربوط به محدودیت ها سفری اختیار کامل دارند.

ترامپ هم در توئیتی نوشت: به توصیه کارگروه ویژه ویروس کرونا کاخ سفید و پس از مشورت با فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری خواسته ام توصیه های منع سفر صادر کند، ضمن آنکه قرنطینه لازم نخواهد بود. این در حالی است که ترامپ پیشتر در اوایل روز شنبه گفته بود به “قرنطینه اجباری” فکر می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پس از اعلام قرنطینه نکردن ۳ منطقه آمریکا افزود: برخی دوست دارند نیویورک را قرنطینه ببینند، زیرا اینجا منطقه مهمی است.

ترامپ همچنین شب گذشته در توئیت دیگری نوشت: من به قرنطینه برخی مناطق نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات فکر می کنم. به زودی تصمیماتی گرفته می شود.

او اضافه کرد: با «اندرو کومو» فرماندار نیویورک و «ران دسانتس» فرماندار فلوریدا گفت وگو کرده  و گفته است که مشکل سفر مردم نیویورک به فلوریدا است و ما این را نمی خواهیم.

کومو که همزمان با اظهارات ترامپ، نشست خبری برگزار کرده بود، در مورد گفته های ترامپ اظهار سردرگمی کرده و گفت: با ترامپ در مورد کشتی بیمارستانی و گشایش سایت های اورژانس پزشکی صحبت کرده، نه قرنطینه سراسری.

از سوی دیگر، ترامپ به خبرنگاران گفت که اگر تصمیم وی قرنطینه باشد، فقط برای مدت کوتاه حدود ۱۴ روز خواهد بود.

ترامپ با گذشت چند هفته از مقابله با کرونا در آمریکا، از تمایل خود به بازگشایی دوباره کشور و بازگرداندن ایالات متحده به حالت عادی گفته است، اما همچنین خاطرنشان کرده که “نقاط مهمی” وجود دارد که موراد بسیاری از ابتلای به ویروس کرونا در آنجا دیده شده است.

اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا از چین پیشی گرفته و به بیش از ۱۰۰هزار نفر رسیده است. تنها در ایالت نیویورک ۵۲ هزار مبتلا وجود دارد که این آمار نیمی از تعداد مبتلایان آمریکا را تشکیل می دهد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *