یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

حزب‌الله: سفر رئیسی به سوریه، هژمونی امپریالیسم در منطقه را در هم شکست

حزب‌الله: سفر رئیسی به سوریه، هژمونی امپریالیسم در منطقه را در هم شکست

رئیس هیأت شرعی حزب الله لبنان با اشاره به تأثیر مثبت توافق تهران – ریاض بر وضعیت خاورمیانه، تأکید کرد که سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، هشداری درباره سقوط هژمونی امپریالیسم در منطقه است.

به گزارش فارس، محمد یزبک رئیس هیأت شرعی حزب الله لبنان امروز جمعه تأکید کرد سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، تاریخی بوده است.

یزبک در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر بعبلک گفت که این سفر و مذاکراتی که ایران با عربستان سعودی داشته و به تبع آن، توافقی که صورت گرفته، دشمن اسرائیلی را به وحشت انداخته  و در مقابل، باعث شده است محور مقاومت، نفس راحتی بکشد.

ایران و عربستان سعودی، پس از چند دور مذاکره در عراق، بالاخره در روز  ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، به توافقی دست یافتند تا روابط فیما بین را مجددا از سر بگیرند. این توافق در چین حاصل شد و علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری، «مساعد بن‌محمد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست جمهوری خلق چین آن را امضا کردند.

شبکه خبری العالم به نقل از این روحانی حزب الله گزارش داد، سفر آیت الله رئیسی، هشداری درباره سقوط هژمونی امپریالیسم در منطقه و در راستای حمایت از محور مقاومت از داخل دمشق بود؛ هر چند پس از توافق تهران-ریاض هم، برخی از علمای سعودی، تأکید کرد که توافقهای سازش با دشمن صهیونیستی، یک بدعت است و تنها دین نزد خداوند، اسلام است.

یزبک با تأکید بر اینکه این اظهارات به خاطر نتایج توافق ایران و عربستان است، خاطر نشان کرد: [پس از این توافق]، فضای توافق و حل مشکلات بر منطقه حاکم شده است، ولی مسئولان لبنان از این فضا استفاده نمی‌کنند. همه در لبنان خواستار تشکیل دولت قدرتمند و عادلی هستند که بتواند بر همه خاک این کشور تسلط داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولانی که مدعی هستند دغدغه لبنان دارند، باید رئیس جمهور انتخاب کنند تا این کشور از خلأ خارج شود، به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: توحش دشمن اسرائیلی، از تمامی قوانین و عرفها تجاوز کرده است. هر کس اعدام خضر عدنان را محکوم نکند، لکه ننگی بر پیشانی خود خواهد داشت.

خضر عدنان از رهبران و مبارزان فلسطینی است که در زندانهای رژیم صهیونیستی، دست به اعتصاب غذا زده بود، ولی به تازگی، در پی این مسئله، به شهادت رسید. گروههای مقاومت فلسطین تأکید کردند که انتقام خون وی را از صهیونیستها خواهند گرفت.

پایان پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *