پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

ادعای شبکه عبری درباره طرح هنیه و العاروری برای ربودن سربازان اسرائیلی در مرز با غزه

ادعای شبکه عبری درباره طرح هنیه و العاروری برای ربودن سربازان اسرائیلی در مرز با غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و معاونش دستور آماده سازی طرحی برای ربودن سربازان اسرائیلی را در مرزهای مشترک با غزه داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه عبری «کان»، حماس به نتیجه‌ای دست یافته مبنی بر اینکه در دستش ورقی نیست که منجر به تبادل اسیران با اسرائیل براساس شروطی شود که رژیم صهیونیستی را به آن مشتاق کند.

طبق گزارش این شبکه، گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، نیز تلاش‌های خود را برای تدوین طرح اجرایی ربودن سربازان اسرائیلی در مرزهای مشترک با غزه بیشتر کرده‌اند تا به برگه‌هایی برای فشار دست یابند که به وسیله آن موفق شوند معامله تبادل اسیران را با دولت اشغالگر متناسب با شروطی که تعیین می‌کند، امضا کنند.

براساس گزارش ادعایی این شبکه عبری، در پشت این طرح مطرح شده اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و صالح العاروری معاونش قرار دارند که در حال حاضر خارج از غزه به سر می‌برند. طبق ادعای این شبکه، این امر در سایه ناامیدی رهبران حماس از رکود در مذاکرات حول تبادل اسیران با اسرائیل است.

این شبکه افزود: طرح حماس شامل ربودن سرباز اسرائیلی در یک عملیات نظامی برق‌آسا و غیرمنتظره طی یک روز عادی که آرامش برقرار است، می‌شود نه روزی که دور درگیری وجود دارد و تنش با نیروهای اسرائیلی و حمله اسرائیل به غزه رخ داده است، تا به این ترتیب عدم آمادگی تل‌آویو برای ناکام گذاشتن این عملیات تضمین شده باشد.

این شبکه ادعا کرد، حماس آماده پذیرش تبعات ربودن سرباز در مرز غزه است حتی اگر ویرانگر باشد، تا در مقابلش برگ برنده قوی برای سازش را به دست آورد، مانند زنده ربودن سرباز اسرائیلی. این موضوع برای دستیابی به تبادل گسترده اسیران مانند قرارداد تبادل اسیران با گلعاد شلیت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *