دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

اعتراض بیش از ۱۷۰ پزشک و جراح به تحریمهای ضدبشری آمریکا

اعتراض بیش از ۱۷۰ پزشک و جراح به تحریمهای ضدبشری آمریکا

*به گزارش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی، بیش از ۱۷۰ تن از جراحان  و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از کشورهای مختلف جهان با ارسال نامه‌ای خطاب  به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحریم‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری دولت آمریکا اعتراض کرده و تصریح کردند که این تحریم‌ها باعث شده تا در شرایط پاندمی ویروس کرونا، جان افراد بیگناه و کادر درمانی به شدت به مخاطره بیفتد.

تهران – ایرنا – بیش از ۱۷۰ نفر از جراحان و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از کشورهای جهان طی ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به تحریم‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری دولت آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی، بیش از ۱۷۰ تن از جراحان  و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از کشورهای مختلف جهان با ارسال نامه‌ای خطاب  به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحریم‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری دولت آمریکا اعتراض کرده و تصریح کردند که این تحریم‌ها باعث شده تا در شرایط پاندمی ویروس کرونا، جان افراد بیگناه و کادر درمانی به شدت به مخاطره بیفتد.

این پزشکان که از کشورهای سریلانکا، ایران، فیلیپین، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سوریه و عراق هستند از دبیر کل سازمان ملل و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی خواسته‌اند تا با استفاده از ابزارهای قانونی دولت آمریکا را وادار به لغو تحریم‌های یکجانبه و ضد بشری کنند.

جمهوری اسلامی ایران در حالی در یکی دوماه اخیر با ویروس کرونا مقابله می کند که تحریم های آمریکا در این فرایند مشکلات جدی ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *