پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

اعتراف مقام سابق موساد: وضعیت اسراییل وخیم است/محبوبیت حماس در غزه کمتر از ۷ اکتبر نیست

اعتراف مقام سابق موساد: وضعیت اسراییل وخیم است/محبوبیت حماس در غزه کمتر از ۷ اکتبر نیست

یک مقام سابق «موساد» با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی در وضعیت وخیمی به سر می برد، تاکید کرد که اسراییل نباید به رفح حمله کند و از نظر مردم نوار غزه، هنوز حماس حاکم این منطقه و از حمایت بسیار زیادی برخوردار است؛ حمایتی که کمتر از هفتم اکتبر نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه قدس، «رامی ایگرا» مسوول سابق سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) در این باره گفت: به دلیل مخالفت بنیامین نتانیاهو و کابینه اش با مذاکره درباره مرحله پس از جنگ، توافقی درباره اسرا به دست نخواهد آمد.

ایگرا با اشاره به وجود گزارش های متعدد مبنی بر وخیم بودن وضعیت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: حمله اسرائیل به رفح با مخالفت های گسترده بین المللی مواجه خواهد شد و این امر بر وجهه تل آویو بیش از پیش تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این مقام سابق صهیونیستی خاطرنشان کرد: عملیات زمینی در رفح با مشکلاتی در زمینه کوچاندن آوارگان و جلب موافقت بین المللی مواجه خواهد شد و اسرائیل در صحنه بین المللی در شرایط مناسبی نیست.

ایگرا افزود: جنگ به پایان رسیده است و پیروزی به هیچ عنوان در دسترس اسرائیل نیست و فقط مذاکرات باقی مانده است.

مسوول سابق موساد درباره مذاکرات برای تبادل اسرا با جنبش حماس، گفت: هنوز درباره این توافق بین اسرائیلی ها مذاکرات عمومی صورت نگرفته است و هیچ کس از جزئیات مرتبط با آن به ویژه هزینه های پیشنهادی در این زمینه اطلاعی ندارد. ما در هفتم اکتبر از بهایی که برای آزادی «گلعاد شالیط» پرداخته شد، اطلاع پیدا کردیم.

وی افزود: نمی توانیم با بخشی از خواسته های حماس موافقت کنیم زیرا این به معنی بازگشت حماس به بازی و اعلام موافقت امتیاز دادن ما به این گروه خواهد بود. من از پیشنهاد کابینه نتانیاهو به حماس هیچ اطلاعی ندارم ولی حماس با هیچ چیزی کمتر از خروج اسرائیل از نوار غزه و پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

این مقام سابق رژیم اشغالگر تصریح کرد: تنها کاری که انجام نداده ایم، یافتن راه حل جایگزین برای مرحله پس از جنگ است. از نظر مردم غزه، هنوز حماس حاکم این منطقه است و از حمایت بسیار زیادی در این منطقه برخوردار است که کمتر از مرحله قبل از هفتم اکتبر نیست. این گروه فلسطینی، هیچ دلیلی نمی بیند که خودش را تغییر دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *