دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

اعتصابات عرضه بنزین را در فرانسه کاهش داد

اعتصابات عرضه بنزین را در فرانسه کاهش داد

 الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه گفت: میزان عرضه بنزین در ایستگاه‌های خدمات فرانسه در آخر هفته به دلیل اعتصاب چند هفته‌ای شرکت توتال کاهش بیشتری پیدا کرد ، داده‌های وزارت انرژی فرانسه در روز شنبه نشان داد که ۲۷.۳ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور با مشکل عرضه مواجه هستند که نسبت به روز جمعه ۲۸.۵ درصد و روز چهارشنبه ۳۰.۸۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، بورن نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی فرانسوی TF۱ گفت:  حدود ۳۰ درصد از جایگاه‌های پمپ بنزین دستکم در یکی از سوخت‌ها مشکل عرضه دارند.

بورن در ادامه افزود: تخفیف عمومی قیمت سوخت در پمپ بنزین‌ها که در واکنش به افزایش قیمت جهانی نفت اعمال شده بود تا اواسط نوامبر تمدید می‌شود.

نخست وزیر فرانسه خاطر نشان کرد که با پاتریک پویان مدیرعامل شرکت توتال انرژی گفت و گو کرده و او با تمدید تخفیف اضافی ۲۰ سنت برای هر لیتر بنزین موافقت کرده است.

داده‌های وزارت انرژی فرانسه در روز شنبه نشان داد که ۲۷.۳ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور با مشکل عرضه مواجه هستند که نسبت به روز جمعه ۲۸.۵ درصد و روز چهارشنبه ۳۰.۸۵ درصد کاهش داشته است.

معترضان فرانسوی روز یکشنبه با درخواست افزایش دستمزد، دریافت مالیات بیشتر دولت از سودهای بادآورده و دیگر اقدامات برای کاهش گزش تورم فزاینده، هم زمان با درخواست احزاب چپ گرا و اتحادیه های کارگری برای افزایش فشار بر دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس راهپیمایی کردند.

این تظاهرات در پی اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها و ذخیره‌گاه‌های سوخت برپا شد که موجب کمبود مزمن سوخت به ویژه بنزین، خشم رانندگان و قرار گرفتن دولت مرکزگرای مکرون در موضع دفاعی، برپا شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *