یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

امیرعبداللهیان: سازمان ملل برای توقف حملات رژیم اسرائیل اقدام فوری انجام دهد

امیرعبداللهیان: سازمان ملل برای توقف حملات رژیم اسرائیل اقدام فوری انجام دهد

وزیر امور خارجه کشورمان با تور فینسلاند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه در محل سفارت کشورمان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

 حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی چند روز پیش خود با گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: آنچه که گروه‌های مقاومت انجام دادند، نتیجه تندروی های نتانیاهو نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی بود. اکنون نیز آمریکا به همه توصیه می کند که خویشتنداری کنند، اما خودش در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است.

امیرعبداللهیان افزود: اگر سازمان ملل می خواهد کاری کند، باید فورا برای توقف حملات رژیم اسرائیل به ویژه علیه شهروندان و غیرنظامیان اقدام کند، چرا که فردا دیر و زمان محدود است. به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی اکنون به دنبال جابجایی شهروندان غزه است.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد موضوع مهم دیگر ارسال کمک های بشردوستانه است که باید فورا انجام شود و صلیب سرخ بین‌المللی در این زمینه فعال شود.
همچنین سازمان ملل و صلیب سرخ برای انتقال مجروحین غیرنظامی مسیری را باز کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اخباری وجود دارد که رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه علیه شهروندان استفاده کند، ضروری است سازمان ملل در این زمینه بررسی نموده و گروه تحقیق تشکیل دهد.
امیرعبداللهیان گفت: آماده‌ایم از ابتکارات سیاسی دبیرکل سازمان ملل حمایت کنیم.

تور فینیسلاند نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه نیز با اظهار نگرانی از تحولات جاری در غزه، به تلاش‌های جاری و دیدارهای اخیر خود با مقامات لبنان و مصر و برخی دیگر از طرف‌ها به منظور کمک به توقف جنگ و کاهش تلفات وارده به ویژه بر غیرنظامیان اشاره کرد و نسبت به احتمال سرریز شدن جنگ و تشدید بحران در منطقه اظهار نگرانی نمود.
وی افزود: افزایش تلفات غیرنظامیان بسیار نگران کننده است و لازم است برای توقف جنگ و یا محدود کردن آن به منظور ارسال فوری کمک های انسانی تلاش شود.
وی با تشکر از دیدگاه‌های مطرح شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان و مدنظر قرار دادن این نکات، بر اهمیت و تمایل خود برای تداوم مشورت‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع : ایسنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *