جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

امیر کویت حملات صهیونیستها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

امیر کویت حملات صهیونیستها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

«نواف احمد الصباح» امیر کویت حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزارن فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، امیر کویت موضع اصولی و قاطع کشورش در قبال چنین اقدامات غیرانسانی را یادآور شد و از مقامات اشغالگر خواست که بلافاصله مانع بیشتر به فلسطینیان شود و به حق مسلمانان برای انجام مراسم خود در بیت المقدس احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که کشور کویت در کنار مردم فلسطین قرار دارد و از تمام تلاشهایی که برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای آرمان فلسطین صورت گیرد، حمایت می‌کند تا فلسطینیان بتوانند کشوری مستقل به پایتختی قدس را مطابق با تصمیمات قانونی بین‌المللی و ابتکار عمل «صلح عربی» تشکیل دهند.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه “باب العمود” و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در روزهای اخیر به مسجد الاقصی و دروازه «باب العمود» یورش بردند. حملات شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان اشغالگر علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی‌ها، ده‌ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه‌های آنان را تخریب کردند.

همچنین در ادامه این جنایات بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی دیشب و صبح امروز مناطقی در نوار غزه که عموما مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بود را بمباران کردند که در پی آن  ۲۶ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک به شهادت رسیدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *