شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

بازتاب مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در رسانه‌های جهان

بازتاب مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در رسانه‌های جهان

مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا» در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد.

به گزارش مهر اجتماع مردمی ۱۳ آبان با رعایت توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در بیش از ۸۰۰ شهر کشور برگزار شد. شعار «مرگ بر آمریکا»، «ایستادگی و مقاومت مردم ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا است»، برای اجتماعی مردمی یوم‌الله ۱۳ آبان تعیین شده بود.

مراسم امسال از این جهت حائز اهمیت بود که مصادف شده بود با عملیات قهرمانانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان، عملیاتی که مانع از دزدی دریایی آمریکا و توقیف نفتکش ایرانی شد. مراسم یوم الله ۱۳ آبان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

ایندیپندنت

خبرگزاری ایندیپندنت انگلیس با قرار دادن خبر تجمع ایرانیان در سالروز یوم الله ۱۳ آبان اعتراف کرد که هزاران نفر از ایرانیان در سالروز تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ در خیابان‌های تهران تجمع کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. این خبرگزاری همچنین با اشاره به سخنان سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، از قول وی نوشت: فرزندان این ملت در برابر هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها لطمه بزند، خواهند ایستاد.

العهد

پایگاه خبری العهد در گزارشی مفصل به یوم الله ۱۳ آبان پرداخت و در تیتری به نقل از مقامات جمهوری اسلامی ایران نوشت: ما در عصر پیروزی‌های بزرگ بسر می بریم. العهد ضمن پوشش اخبار مربوط به مراسم امروز ۱۳ آبان به حوادث تاریخی تسخیر لانه جاسوسی پرداخت و اعلام کرد سفارت آمریکا در تهران به مکانی برای توطئه چینی، جاسوسی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تبدیل شده بود.

الجزیره

خبرگزاری الجزیره با پوشش تجمع امروز مردم انقلابی ایران در سالروز یوم الله ۱۳ آبان، به سخنان سردار سلامی اشاره کرد و نوشت: سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدامات تجاوزکارانه آمریکا در منطقه طی چند دهه اخیر را محکوم کرد.

ای بی سی نیوز

خبرگزاری‌ای بی سی نیوز آمریکا با پوشش تجمع مردم ایران در سالروز تسخیر لانه جاسوسی، با اعتراف به اینکه هزاران نفر از مردم ایران در این تجمع حضور داشتند، ضمن پوشش گسترده سخنان سردار سلامی، به مذاکرات پیش روی هسته‌ای میان ایران و طرف‌های برجامی اشاره کرد و نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران خواستار مذاکرات نتیجه محور با غرب شده است.

آناتولی

خبرگزاری آناتولی ترکیه با پوشش مفصل تظاهرات امروز ملت انقلابی ایران در برابر لانه جاسوسی، به مرور اختلافات میان ایران و آمریکا پرداخت.

این خبرگزاری همچنین به حادثه دیروز توقیف نفتکش ویتنامی و فراری دادن ناو جنگی آمریکایی از محل حادثه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته و نوشت: فرماندهان سپاه، این اقدام آمریکا را تلاش برای دزدی دریایی خوانده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *