پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تاکید بر انتقام در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

تاکید بر انتقام در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی رییس جمهوری بر اینکه ما خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد تاکید کرد و یادآورشد: باید بدانند که انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است.

به گزارش ایسنا، حاج ابوفدک نائب رییس حشد الشعبی به عنوان اولین سخنران مراسم  سالگرد شهید سلیمانی که بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در مصلی تهران برگزار شد با یادآوری اینکه شهید سلیمانی شب و روز برای مقابله با داعش نمی شناخت و  آیت الله سیستانی  شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامید، به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا اشاره و تاکید کرد: اقدام دشمن در ترور این شخصیت ها نشانه شکست آنها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا بر عهده ماست. رییس جمهور سابق آمریکا نمی تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خود شهدای خود را می گیریم.

زینب سلیمانی فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تشکر از مهمان نوازی و پذیرایی مردم ایران و استان کرمان از مهمانان مراسم سالگرد پدرش و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی، تاکید کرد که امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بعد از ظهر امروز (سه شنبه )با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و اقشار مختلف مردم در محل مصلی تهران برگزار شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن پاسداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها از عموم مردم بصیر ، انقلابی و همیشه در صحنه دعوت کرده بود تا در این مراسم شرکت کنند.

سید ابراهیم رییسی  نیز به عنوان سخنران اصلی و آخرین سخنران مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران با یادآوری نقش برجسته شهید سلیمانی در ساختارسازی در جریان مقاومت و نیروسازی در این عرصه، گفت: بر خلاف اینکه برخی می‌گفتند که شهید سلیمانی به دنبال این بود که منطقه را شیعه کند و شیعه سازی کند. ایشان به دنبال این بودند که ظلم را از سر منطقه دفع کنند و ریشه فساد در منطقه را بخشکانند.

وی در بخش دیگری از این مراسم با یادآوری اینکه در مراسم روز شهادت ایشان سردار قاآنی فرمانده محترم سپاه قدس و سردار سرافراز سلامی فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند که آمریکایی‌ها بدانند ما از خون شهید سلیمانی نمی‌گذریم خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم، تصریح کرد: اجازه بدهید که من نیز یک بار دیگر از زبان شما و نیروهای مجاهد اعلام کنم که خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد. آنها بدانند که انتقال خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان این جنایت گذاشته نخواهد شد.

در بدو ورود رییس جمهور به شبستان مصلی، دختری دهه نودی به او گفت که انتقام خون سردار سلیمانی را بگیرید که رییس جمهور هم تاکید کرد که حتما انتقام سردار سلیمانی را خواهیم گرفت.
حاضران در مراسم نیز شعار “حیدر حیدر” ،”مرگ بر امریکا”، “مرگ بر انگلیس”و “مرگ بر اسراییل”، سر داده و خواستار انتقام خون سردار سلیمانی شدند. آنها تصویر شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و پرچم کشورمان، فلسطین و حزب الله را در دست داشتند.

در جایگاه ویژه مسئولان در کنار مسئولان لشکری و کشوری تعداد زیادی دانش آموز دهه هشتادی و نودی حضور داشتند.

مداحی و اجرای سرودهای آیینی بخش دیگری از این مراسم بود.

شهید سلیمانی در روز ۱۳ دی سال ۹۸ به همراه ابومهدی مهندس به دستور ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در بیرون فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *