دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

جهاد اسلامی و حماس از گزارش عفو بین‌الملل علیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند

جهاد اسلامی و حماس از گزارش عفو بین‌الملل علیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس فلسطین از گزارش روز سه‌شنبه عفو بین‌الملل که در آن اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها را مصداق نژاد پرستی دانسته بود، استقبال و حمایت کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، «هشام قاسم» رئیس اداره اطلاع رسانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تلاش‌های سازمان عفو بین الملل و گزارش این سازمان درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: این گزارش واقعیت فاجعه‌ بار ملت فلسطین را توصیف می کند که تحت ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی است و سیاست تبعیض نژادی را در اراضی اشغالی فلسطین اعمال می‌کند.

رئیس اداره اطلاع رسانی حماس افزود: این گزارش بار دیگر رژیم صهیونیستی را که سال‌های طولانی تحت حمایت کشورهای بزرگ استعماری بوده یا از اقدامات این رژیم چشم پوشی کردند، رسوا کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای از گزارش عفو بین‌الملل استقبال کرد و خواستار اتخاذ موضع بین‌المللی برای پایان دادن به حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

جهاد اسلامی از مراجع قانونی و حقوق بشری فلسطین، گروه ها و رسانه های فلسطینی خواست تا این گزارش بین المللی را پیگیری و آن را یک سند و مدرک بین المللی در مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها بدانند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها را مصداق نژاد پرستی دانست.

سازمان عفو ‌بین‌الملل، اقدامات رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم نژادپرست در سرزمین‌های فلسطین و علیه شهروندان عرب محکوم کرد.

روزنامه «اورشلیم پست» پیشتر در گزارشی نوشته بود که مسؤولان صهیونیستی نگران هستند که در سال ۲۰۲۲ این رژیم از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان یک رژیم تبعیض نژادی و آپارتاید رده بندی شود.

رژیم صهیونیستی که ید طولایی در دستگیری، شکنجه و کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان فلسطینی دارد از زمان توقف جنگ ۱۲ روزه غزه، رژیم صهیونیستی همواره از عمل به برخی تعهدات خود از جمله ورود کمک‌های مالی به غزه ممانعت می کند، به همین جهت گروه‌های مقاومت بارها نسبت به ازسرگیری درگیری‌ها در صورت ادامه این وضعیت، هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *