دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

حماس: ادعاهای ارتش اسرائیل، فقط توجیهی برای کشتار دوباره مردم غزه است

حماس: ادعاهای ارتش اسرائیل، فقط توجیهی برای کشتار دوباره مردم غزه است

یکی از سران حماس در واکنش به ادعای سخنگوی ارتش صهیونیستی درباره این جنبش، گفت که این رژیم فقط به دنبال کشتار دیگری در بیمارستان «الشفاء» غزه است. «عزت الرشق» از سران جنبش حماس در واکنش به ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این دروغ‌ها صرفا مقدمه‌ای برای کشتار جدیدی علیه ملت ماست که بسیار بزرگتر از کشتار بیمارستان المعمدانی خواهد بود».

به گزارش فارس، در ادامه توجیهات مسئولان رژیم اشغالگر قدس برای بمباران بیمارستان‌ها در غزه، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرد که جنبش حماس در زیر بیمارستان‌ها تونل حفر کرده است.

 «عزت الرشق» از سران جنبش حماس در واکنش به ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این دروغ‌ها صرفا مقدمه‌ای برای کشتار جدیدی علیه ملت ماست که بسیار بزرگتر از کشتار بیمارستان المعمدانی خواهد بود».

به گزارش پایگاه خبری «شهاب»، الرشق با بیان اینکه در حال حاضر، بیش از ۴۰ هزار شهروند فلسطینی به بیمارستان الشفاء، پناه آورده‌اند، تأکید کرد: «ما نسبت به کشتار جدید هشدار می‌دهیم و از رهبران کشورهای عربی و اسلامی و سایر کشورهای جهان می‌خواهیم که کشتار ملت ما را متوقف کنند».

هاگاری با این ادعا که در بیمارستان‌های غزه سوخت موجود است، ولی حماس از آن برای زیرساخت‌های خود استفاده می‌کند، مدعی شده بود: «ستاد مرکزی حماس در زیر بیمارستان الشفاء در غزه قرار دارد».

پیش از این هم صهیونیست‌ها بیمارستان «المعمدانی» را بمباران کردند که در جنایتی فجیع، بالغ بر هزار غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی شب سه‌شنبه، (۱۷ اکتبر) بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

رژیم صهیونیستی بعد از بالا گرفتن فشارها علیه این رژیم برای سلب مسئولیت از خود با انتشار چند ویدئو مدعی شد که انفجار در بیمارستان در نتیجه شلیک اشتباه موشک از سوی جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفته است.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *