پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

خشم حامیان تروریسم از پیروزی دوباره بشار اسد

خشم حامیان تروریسم از پیروزی دوباره بشار اسد

* ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوری در این انتخابات شرکت کردند و «بشار حافظ الاسد» توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای بدست بیاورد و دوباره رییس جمهوری سوریه شود.

 پیروزی دوباره “بشار اسد” در انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته (پنجم خرداد) این کشور، موجب خشم آمریکا و اروپا به عنوان حامیان اصلی تروریسم «داعشی» گردید، به حدی که آنها اقدامات تحریمی خود علیه دمشق را تشدید کردند.

در حالی که مردم سوریه پیروزی دوباره بشار اسد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را جشن گرفتند، که این موضوع به مذاق آمریکا و اروپا خوش نیامده و آنها برای ابراز ناراحتی و خشم خود علیه مردم سوریه و حکومت دمشق، اقدامات ضدانسانی علیه این کشور را افزایش دادند.

در شرایطی که بشار اسد رئیس‌ جمهوری سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور توانست با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا، دوباره در انتخابات پیروز شود، گروهی از قانونگذاران آمریکایی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کشورشان را برای اعمال تحریم علیه دولت اسد تحت فشار قرار داده‌اند.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه پنجشنبه گذشته در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوری در این انتخابات شرکت کردند و «بشار حافظ الاسد» توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای بدست بیاورد و دوباره رییس جمهوری سوریه شود. در مجموع ۷۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کردند.

همین مساله کافی بود تا حامیان تروریست‌های داعش یا قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا خشمگین شده و طی نامه‌ای برای اعمال فشار بر بایدن جهت تحریم سوریه، او را متهم کرده‌اند که برای مماشات در برابر ایران از اجرای تحریم‌ها علیه سوریه خودداری کرده است.

در این نامه آمده است: نگرانی ما این است که دولت شما برای دادن امتیاز به ایران و بازگشت به «توافق هسته‌ای شکست‌خورده»، از اجرای قوانین تحریم‌های آمریکا علیه یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در دنیا خودداری می‌کند».

نماینده‌های کنگره آمریکا در این نامه که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «ژانت یلن»، وزیر خزانه‌داری این کشور را خطاب داده، از اینکه بایدن در ۱۰۰ روزه نخست آغاز به کارش هیچ تحریمی علیه سوریه وضع نکرده، ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها علاوه بر این از دولت بایدن پرسیده‌اند، چرا از اختیاراتش ذیل قانون موسوم به «قانون سزار» که اواخر سال ۲۰۱۹ به تصویب کنگره رسیده، برای تنبیه دمشق استفاده نمی‌کند.

«برایان استیل»، «جیم بانکز» و «جو ویلسون» سه قانونگذار آمریکایی که عضو کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان و از حامیان سیاست فشار حداکثری علیه ایران هستند، این نامه را به رشته تحریر درآورده‌اند.

آنها نوشته‌اند: در حالی که بیش از ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت بایدن می‌گذرد، دولت وی هیچ تحریمی ذیل قانون سزار وضع نکرده است. اعمال تحریم علیه چنین تهدیدهایی باید در صدر اولویت‌ها باشد.

شورای اروپا نیز در ادامه همین مسیر روز پنجشنبه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را تا یکم ژوئن ۲۰۲۲ (به مدت یکسال دیگر) تمدید کرد.

این شورا همچنین اسامی پنج فرد درگذشته را از فهرست تحریم‌های خود حذف کرد. این فهرست اکنون شامل ۲۸۳ نفر می‌شود که مشمول مسدود سازی دارائی‌ها و ممنوعیت سفر شده‌اند و ۷۰ نهاد دیگری که مشمول انسداد دارائی‌ها شدند، نیز در این فهرست گنجانده شده است .

البته حامیان تروریسم در هفته گذشته یک شکست دیگر را هم تجربه کردند و آن پیروزی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه بود، اقدامی که با پیروزی بشار اسد تلفیق شد و روح و روان حامیان آمریکایی – اروپایی – صهیونیستی داعش در منطقه را به هم ریخت.

دشمنی غربی ها با مردم سوریه پایان ندارد

دشمنی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها با مردم سوریه پایان ندارد؛ در اسفند ماه ۱۳۸۹ که بحران در این کشور شروع و پس از مدت کوتاهی به جنگ بین‌المللی تبدیل شد، آمریکا فرماندهی این بحران را به عهده گرفت و انگلیس نیز به عنوان طراح اصلی این بحران به منظور ضربه به مقاومت ضدصهیونیستی، وارد میدان گردید.

در سال‌های اخیر آمریکا به کمک رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی – عربی و ترکیه کمک‌های فراوانی به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه کردند، ولی حکومت دمشق توانست به کمک دوستان خود تروریست‌ها را شکست داده و سران غربی آنها را سرخورده کند.

آخرین اقدام ضدسوری آمریکا قبل از موضوع تحریم‌های جدید، برنامه خلل در انتخابات این کشور بود که با یاری خدا و پیروزی دوباره بشار اسد این نقشه برآب شد.

پیش از برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه و در حالی که مردم، احزاب و دولت این کشور خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر این انتخابات آماده می‌کردند، تروریست‌های آمریکایی نیز خود را برای ضربه زدن به برگزاری سالم این انتخابات آماده می‌کردند.

منابع خبری و غیرخبری سوری در اواسط اردیبهشت ماه بود که اعلام کردند که تروریست‌ها در اردوگاه‌های آموزشی آمریکایی‌ها همچون پایگاه «التنف» در مرز سه گانه سوریه- اردن- عراق، در حال آموزش برای اقدامات خرابکارانه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند.

“الکساندر کاربوف” معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز در همان زمان اعلام کرد که تروریست‌ها خود را برای انجام حملات تروریستی به نهادهای دولتی در شهرهای بزرگ این کشور به منظور برهم زدن ثبات اوضاع کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند.

کاربوف تصریح کرده بود که طبق اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها همچنین پایگاهی را در شمال شرق شهر «تدمر» ایجاد کرده‌ و در آنجا، گروه‌های جنگی برای اعزام و اجرای حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه و نیز ساخت بمب را آماده کرده‌اند.

در همین راستا اواسط فروردین سال جاری بود که آمریکا حمایت علنی خود از گروه تروریستی «تحریر الشام» (النصره سابق) را نیز اعلام کرد، اقدامی که نشان می‌داد آمریکا سناریوی جدید برای سوریه نوشته است.

نکته مهمی که درخصوص سوریه وجود دارد این است که آمریکایی‌ها به این سادگی‌ها دست از سر مردم این کشور بر نمی‌دارند و فرقی نمی‌کند که در آمریکا “باراک اوباما” روی کار باشد، “دونالد ترامپ” رییس جمهوری باشد یا “جو بایدن”؛ اصل، اجرای برنامه یا همان تامین امنیت رژیم صهیونیستی می‌باشد که باید با ایجاد ناامنی در سوریه اجرا شود.

آمریکا که با آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال ۱۳۸۹ فرماندهی و هدایت این بحران را که بعدها به جنگ خونینی تبدیل شد، به عهده دارد و سال‌ها پیش به صورت ظاهری “جبهه النصره” سابق (تحریر الشام فعلی) را گروهی تروریستی اعلام کرده بود، ولی چندی پیش این گروه را “دارایی خود” در سوریه خواند که این مساله همچون آموزش و تجهیز تروریست‌ها در پایگاه التنف نشان می‌داد که یانکی‌ها به دنبال توطئه جدیدی در سوریه به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند، ولی اقدام پیش دستان ارتش سوریه علیه تروریست‌ها، نقشه آمریکایی‌ها را ناکام گذاشت و برنامه آنها را به هم ریخت.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که آمریکا به دلیل خوی استکباری خود هیچگاه دست از سر سوریه و دیگر کشورهای آزادیخواه همچون ایران بر نخواهد داشت و با تغییر رییس جمهورهای مختلف در آمریکا، فقط  شدت اقدامات خرابکارانه واشنگتن تغییر خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *