شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

دبیر کل سازمان ملل: تشکیل کابینه جدید لبنان گام بسیار مهمی است

دبیر کل سازمان ملل: تشکیل کابینه جدید لبنان گام بسیار مهمی است

 دبیر کل سازمان ملل متحد از تشکیل کابینه جدید لبنان استقبال کرد و آن را گام بسیار مهمی دانست.

 به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش روز جمعه به وقت محلی درباره تشکیل کابینه جدید لبنان به خبرنگاران گفت: فکر می کنم این گام بسیار مهمی بود البته می دانیم که کافی نیست.
دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد: مسایل زیادی هنوز باقی مانده اند اما این شرط اساسی برای انجام هر چیزی است.
گوترش اظهار داشت زمانی که کمیسیر عالی پناهندگان سوری در لبنان بودم ، با نخست وزیر میقاتی همکاری می کردم و برای او آرزوی موفقیت دارم.
دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد میقاتی بتواند اقشار و نیروهای مختلف سیاسی لبنان را با هم متحد کند تا لبنان بر وضعیتی که اکنون با آن روبرو است، فائق شود.

روز جمعه پس از ۱۳ ماه بن بست سیاسی، میشل عون رئیس جمهوری لبنان فهرست اعضای معرفی شده برای کابینه این کشور از سوی نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف لبنان را امضا کرد و بدین ترتیب کابینه جدید دولت لبنان با ۲۴ وزیر تشکیل شد.
میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.
وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که در سال‌های گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.
پیش از وی، سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسوولیت کناره گیری کرد.
سعد حریری  وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *