شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

درخواست بایدن از نتانیاهو برای انحلال کابینه و عادی‌سازی روابط با ریاض

درخواست بایدن از نتانیاهو برای انحلال کابینه و عادی‌سازی روابط با ریاض

روز نامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم توماس فریدمن نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته تا برای بقای منصب خود و نرفتن به زندان، کابینه فعلی را منحل و کابینه جدیدی را تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا ، «توماس فریدمن» روزنامه نگار آمریکایی در مقاله ای برای روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل خواسته بین امضای توافق عادی سازی با عربستان و ائتلافش، یکی را انتخاب کند.

این روزنامه نگار آمریکایی، انزوای نتانیاهو و خودداری بایدن از دیدار با وی در بیش از هشت ماه گذشته را به تمسخر گرفت و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا (دردیدار اخیر) به شکل مخفیانه ای، مشق شب «بی‌بی» را در جیبش گذاشت.

فریدمن درباره مشق شب نتانیاهو نوشت: رئیس جمهوری آمریکا به نتانیاهو گفت کابینه تندرو فعلی را کنار بگذار و ائتلاف جدیدی تشکیل بده و از زندان دور بمان و فرصت عادی سازی با عربستان را از دست نده!

این تحلیلگر آمریکایی، اجرای معاهده اسلو و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین را از جمله مسائلی عنوان کرد که می تواند زمینه عادی سازی بین ریاض و تل آویو را فراهم کند.

فریدمن از تحلیلگران نزدیک به بایدن محسوب می شود و تاکنون جزئیات بسیاری از ملاقات های رئیس جمهوری آمریکا توسط وی رسانه ای شده اند.

به گزارش ایرنا ، رسانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در حالی مدعی نزدیک بودن عادی سازی بین تل آویو و ریاض هستند که پیش شرط های تعیین شده از سوی عربستان حاکی از عدم تمایل این کشور برای پیوستن به معاهده آبراهام(عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *