جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

رئیس جمهوری موقت بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند

رئیس جمهوری موقت بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند

جینین آنی‌یز، رئیس جمهوری موقت بولیوی در یک پیام ویدئویی اعلام کرد، کارزار انتخاباتی‌اش انصراف وی را از انتخابات ۱۸ اکتبر ریاست جمهوری بولیوی اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جینین آنی‌یز، رئیس جمهوری موقت بولیوی در پیامی توئیتری نوشت: امروز من از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری برای آزادی و دموکراسی انصراف دادم. این انتخابات یک رویداد کوچک نیست. دموکراسی در بولیوی در معرض خطر است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، خبر انصراف آنی‌یز از انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ اکتبر در بحبوحه انتشار نظرسنجی‌هایی اعلام شد که لوئیس آرسه، کاندیدای حزب جنبش برای دموکراسی متعلق به اوو مورالس، رئیس جمهوری برکنار شده بولیوی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کارلوس مسا، کاندیدای حزب جامعه مدنی بر اساس این نظرسنجی‌ها در مقام دوم قرار دارد.

کمی پس از آنکه مورالس در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۱۹ پیروز شد، هیات نظارت بر انتخابات سازمان کشورهای آمریکایی در بولیوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج ممکن است به دلیل تغییراتی در روند اعلام نتایج اولیه دقیق نباشد.

این اخبار به برکناری مورالس منجر شد و وی به آرژانتین رفت و جای وی را آنی‌یز گرفت. وی ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ به کاخ ریاست جمهوری رفت و قول داد تا تمامی اقدامات لازم را برای برقراری صلح در کشور و انتقال صلح آمیز قدرت انجام دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *