چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

رسانه صهیونیستی: تل‌آویو قمار جنگ غزه را باخت/ تداوم جنگ بی‌فایده‌ است

رسانه صهیونیستی: تل‌آویو قمار جنگ غزه را باخت/ تداوم جنگ بی‌فایده‌ است

 یک رسانه صهیونیستی، تل‌آویو را به قماربازی تشبیه‌ کرد که بازی را باخته، اما می‌خواهد باز هم شانس خود را امتحان‌ کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی، ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیروزی در جنگ علیه غزه را به تمسخر گرفت و نوشت: ارتش در حالی از پیروزی در جنگ سخن می گوید که سرنوشت جنگ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این رسانه صهیونیستی افزود: بیش از یکصدروز از جنگ گذشته و اسرائیل در حال از دست دادن کارت های بازی خود است و فقط یک اسیر را توانسته در عملیات نظامی آزاد کند (مقاومت فلسطین آزادی هیچ کدام از اسرای صهیونیست در عملیات نظامی را تایید نکرده و این ادعای ارتش اشغالگر است).

این روزنامه چاپ تل آویو، کابینه، ارتش، سازمان جاسوسی (موساد)، سازمان امنیت داخلی (شین بت)، وزارت جنگ و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به قماربازان ساده لوحی تشبیه کرد که وارد قمارخانه شده و فکر می کنند که می توانند به آسانی برنده شوند، اما قواعد و پیچیدگی های بازی را نمی دانند و در نتیجه همه چیز خود را می بازند.

«معاریو»، تل‌آویو را بازنده قمار جنگ غزه دانست و افزود: کابینه نتانیاهو مثل قماربازی است که با هربار باختن، باز هم بازی می کند، به امید اینکه شانس با وی یار شود، اما نمی داند که با این کار، همه چیزش را از دست خواهد داد.

به گزارش ایرنا، بسیاری از تحلیلگران و مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند جنگ غزه، بیشتر از آنکه پاسخ این رژیم به عملیات طوفان الاقصی باشد، تلاش کابینه حاکم و نخست‌وزیر آن برای تداوم حیات سیاسی است.

اخیرا، «آوی کالو» استاد دانشگاه رایشمن در سرزمین های اشغالی و بازنشسته واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم اعلام کرد: نخست وزیر به خاطر نگرانی از فروپاشی کابینه خود، مایل به توافق با حماس نیست.

«کالو» تحقق ۲ هدف اعلامی کابینه نتانیاهو برای نابودی مقاومت فلسطین و آزادی اسرا را ممکن ندانست و گفت: گذشت زمان نشان داد که رسیدن به هر ۲ هدف ممکن نیست.

وی به اضمحلال تدریجی قدرت ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و عقب نشینی نیروهای آن از این منطقه اشاره و اضافه کرد: گذشت زمان به نفع ما نیست و وقت ما رو به اتمام است.

استاد حوزه امنیت دانشگاه رایشمن در سرزمین های اشغالی ادامه داد: هرچه می گذرد ناکارآمدی معادله فشار نظامی بیشتر معلوم و سردرگمی کابینه برای انتخاب راهبرد جنگ (علیه غزه) بیشتر می شود.

«کالو» با بیان اینکه عقب نشینی و توافق با مقاومت فلسطین یکی از گزینه های مطرح در کابینه است، گفت: شخص نتانیاهو مایل به پیگیری گزینه توافق با حماس نیست، زیرا فکر می کند که این موضوع به سقوط کابینه وی منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بعد از عملیات روانی مقاومت فلسطین در انتشار ویدئوی جدیدی از اسرای صهیونیست و به موازات آن، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد و عقب نشینی از شمال غزه، فشار افکار عمومی در سرزمین های اشغالی بر کابینه نتانیاهو افزایش یافته است.

بیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مطالبی درباره شکست ارتش این رژیم در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین منتشر و خواستار مذاکره با حماس و دیگر گروه های مقاومت برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

در واکنش به بیش از هفت دهه ظلم اشغالگران صهیونیست، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان این رژیم و مقاومت فلسطین، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بیش از صدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت، اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه نتانیاهو غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *