یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

سفیر تهران در بیروت : ایران همیشه از صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده است

سفیر تهران در بیروت : ایران همیشه از صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده است

«مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت شنبه شب در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم، و همواره از صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، امانی افزود: صرف نظر از نمایشی که دشمن صهیونیستی به راه انداخته، همچنان موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات به گسترش جنگ در “نه” های سه‌گانه خلاصه می‌شود.نخست اینکه انتظار جنگ را نداریم و امکان وقوع آن به دلیل معادلات قدرت تحمیل شده بسیار کم است.

وی تاکید کرد: دوم اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای کاهش تنش و درگیری‌ها در منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: سوم اینکه ما هیچ ترسی از جنگ نداریم و دشمنان ما باید تصور کنند با توجه به قدرت و اقتداری که داریم و دفاعی که از مقاومت به عمل می‌آوریم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

شامگاه شنبه بود که منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۱۱ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان را به دست داشتن در این حمله متهم کرد و سران صهیونیست با تهدید لبنان اعلام کردند که باید پاسخ به حزب الله فوری داده شود.

این درحالی است که مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام چنین حمله‌ای را «قاطعانه» تکذیب کرد.

حزب الله افزود که این گروه ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره حمله موشکی به مجدل شمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

به گزارش ایرنا این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند حزب الله لبنان با انجام یک حمله موشکی منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان را هدف قرار داده است.

پیش از این نیز یکی از مسؤولان حزب الله در گفت‌وگو با رویترز هرگونه حمله مقاومت اسلامی لبنان به منطقه مجدل الشمس را تکذیب کرده بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *