پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

شکایت نماینده دموکرات کنگره از ترامپ به اتهام جنایت علیه بشریت

شکایت نماینده دموکرات کنگره از ترامپ به اتهام جنایت علیه بشریت

*تاویا گالونسکی در پیامی توییتری خاطرنشان کرد که دیگر نمی‌تواند این مسأله را تحمل کند و متعهد شد که رئیس جمهوری آمریکا را به اتهام ارتکاب جنایت‌ علیه بشریت به دادگاه کیفری بین‌المللی که مقر آن در لاهه است، ارجاع دهد زیرا ترامپ دارویی را که به طور قطع برای مبارزه با ویروس کرونا ثابت نشده است ترویج می‌دهد.

تهران- ایرنا- نماینده دموکرات ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا از تمایل خود برای گزارش دادن اظهارات دونالد ترامپ به رئیس دیوان کیفری بین المللی به عنوان جنایات علیه بشریت خبر داد.

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواهان محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در دادگاه بین المللی کیفری به اتهام ارتکاب «جنایت علیه بشریت» شد.
«تاویا گالونسکی» نماینده دموکرات ایالت اوهایو آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور اظهار داشت که وی بر سر تبلیغ رئیس جمهور ترامپ از داروی ضد مالاریایی «هیدروکسی کلروکین» به عنوان درمانی برای کرونا، علیرغم این که فواید و مضرات آن از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید نشده، به عنوان ‘ارتکاب جنایت علیه بشریت’ گزارش خواهد داد.
وی در پیامی توییتری خاطرنشان کرد که دیگر نمی‌تواند این مسأله را تحمل کند و متعهد شد که رئیس جمهوری آمریکا را به اتهام ارتکاب جنایت‌ علیه بشریت به دادگاه کیفری بین‌المللی که مقر آن در لاهه است، ارجاع دهد زیرا ترامپ دارویی را که به طور قطع برای مبارزه با ویروس کرونا ثابت نشده است ترویج می‌دهد.
ترامپ بارها با نام بردن از داروی هیدروکسی کلروکین که برای درمان شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس، به عنوان یک درمان احتمالی برای بیماری کووید-۱۹ ترویج کرده و این اقدام به کمیاب شدن این دارو منجر شده است.

رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه در ادامه نشست‌های تکراری ویروس کرونا، بار دیگر مدعی شد هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید-۱۹ موثر است. این در حالی است که چنین اقدام غیرمسئولانه ای انتقادهای جهانی را متوجه وی کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *