دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

عذرخواهی بایدن از رهبران مسلمان آمریکا بابت زیر سوال بردن آمار شهدای غزه

عذرخواهی بایدن از رهبران مسلمان آمریکا بابت زیر سوال بردن آمار شهدای غزه

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رهبران جامعه اسلامی آمریکا به دلیل زیر سوال بردن تعداد شهدای غزه در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از اینکه در اظهاراتی صحت آمار مربوط به شهدای غزه را زیر سوال برده بود، از چندین تن از رهبر برجسته جامعه اسلامی آمریکا عذرخواهی کرده و اظهاراتش را در این رابطه پس گرفت.

به گزارش «فاکس نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا که در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۵ اکتبر، در جریان جنگ غزه علنا آمار جان باختگان غزه را که از سوی وزارت بهداشت فلسطین زیر سوال برده بود، از اظهاراتش عقب‌نشینی کرده و بابت اظهاراتش در این رابطه ابراز تاسف کرد.

بایدن در این کنفرانس عنوان کرده بود: فکر نمی‌کنم که حماس حقیقت را درباره تعداد کشته‌شدگان جنگ عنوان کنند و من به آمار فلسطینیان اعتماد ندارم. با این حال وی در جریان دیدار با پنج تن از رهبران مسلمان آمریکا موضع خود را در این باره تغییر داد.

واشنگتن پست نقل کرده است که بایدن پس از گوش دادن به صحبت های رهبران مسلمان در مورد ماجرای جنگ غزه عنوان کرد: بابت موضع گیری‌های خودم متاسفم.

پس از اظهار تاسف بایدن، رهبران مسلمان آمریکایی از وی خواستند تا در ماجرای جنگ غزه، همدردی بیشتری با فلسطینی‌ها داشته باشد. گفته شده که بایدن در پایان این جسله یکی از رهبران مسلمان شرکت‌کننده را به نشانه همدردی در آغوش گرفته است.

طبق داده های وزارت بهداشت فلسطین، تحت تاثیر جنگ میان حماس و تل‌آویو در غزه تاکنون بیش از ۱۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که از این تعداد شمار قابل توجهی زنان و کودکان بوده‌اند.

بایدن نه تنها با انتقاد و فشارهای فزاینده از سوی دولتش در مورد استراتژی‌هایش در باب جنگ غزه مواجه شده است، بلکه برخی از دموکرات‌های برجسته نیز علنا با واکنش‌های رئیس جمهور آمریکا به این جنگ مخالفت کرده‌اند.

بایدن در جریان حملات ۷ اکتبر، حمایت ایالات متحده آمریکا از تل‌آویو را بارها مطرح کرد و حتی ضمن مخالفت با برقراری آتش بس در غزه از ایجاد طرح وقفه بشردوستانه صحبت کرد. وی در جریان اظهاراتش در دیدار با رهبران جامعه اسلامی آمریکا عنوان کرد با طرح آتش‌بس موقت هم برای افزایش کمک به غیرنظامیان غزه و تسهیل روند آزادی و تبادل اسرا حمایت کرده است.

در این سخنرانی بایدن پس از گذشت هفته‌ها از آغاز جنگ به کودکان فلسطینی اشاره و عنوان کرد: ما از این موضوع که کودکان بی گناه در غزه به شدت رنج می کشند، کاملا آگاه هستیم.

از روز جمعه حماس و تل‌آویو در جریان اجرای طرح یک آتش بس موقت چهار روزه‌ جهت تبادل اسرا و آزادی زندانیان خود وارد توافق شده‌اند.

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *