یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

مقام های پارلمان بوسنی و هرزگوین بر پیشبرد روابط با ایران تاکید کردند

مقام های پارلمان بوسنی و هرزگوین بر پیشبرد روابط با ایران تاکید کردند

«نیکلا اشپریچ» رییس مجلس اقوام بوسنی هرزگوین، «دنیس ایزویزدیچ» نایب رییس مجلس نمایندگان و خانم «بوریانا کریشتو» نایب رییس مجلس نمایندگان این کشور در دیدارهای جداگانه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو  بر حمایت از پیشبرد روابط دوکشور به ویژه در ابعاد پارلمانی و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در سارایوو، «محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایان ماموریت خود در بوسنی و هرزگوین در این دیدارها گزارشی از تلاش های به عمل آمده برای ارتقای روابط دوکشور در زمینه های مختلف ارائه کرد.

حیدری در این دیدارها تاکید کرد که  علاوه بر مناسبات رسمی، برقراری روابط خوب با اقشار مختلف مردم بوسنی و هرزگوین به ویژه شخصیت های علمی، فرهنگی، رسانه ای و ارتباط سازنده با رهبران اقوام و ادیان رایج در این کشور از رویکردهای مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو بوده است.

سفیر کشورمان در سارایوو افزود: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و ثبات بوسنی و هرزگوین حمایت می کند و این موضع ثابت و پایدار ما است.

همچنین مقام های ارشد پارلمان بوسنی هرزگوین  در این دیدارها با قدردانی از  کمک های  ایران به بوسنی و هرزگوین در طول جنگ های دهه نود اظهار داشتند که این کمک ها از خاطر مردم بوسنی نخواهد رفت.

مقام های پارلمان بوسنی با  قدردانی از تلاش های موثر سفیر کشورمان بر توسعه روابط با جمهوی اسلامی ایران در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی تاکید کرده و ابراز امیدواری کردند با توجه به تشکیل مجالس جدید در هر دو کشور گروه های دوستی پارلمانی نیز به زودی تشکیل شوند.

طرف های بوسنیایی زمینه هایی همچون گردشگری سلامت، ورزش و طبیعت را جز مواردی دانستند که بوسنی در آن صاحب امکاناتی خوب است و ابراز تمایل کردند که با گذر از دوران شیوع کرونا روابط دوستانه و رو به رشد دوکشور در همه عرصه ها به جریان سابق خود باز گردد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *