دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

مورفی: اسرائیل به هدف خود برای پایان دادن به تهدید حماس نمی‌رسد

مورفی: اسرائیل به هدف خود برای پایان دادن به تهدید حماس نمی‌رسد

کریس مورفی سناتور دمکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا پنجشنبه شب گفت: به نظر نمی‌رسد که اسرائیلی‌ها بتوانند به هدف خود یعنی پایان دادن به تهدیدات حماس دست یابند.دوستان اسرائیلی بدانند روشی که در پیش گرفتند، موجب آسیب زدن به غیرنظامیان در سطح غیرقابل قبولی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، مورفی افزود: دوستان اسرائیلی بدانند روشی که در پیش گرفتند، موجب آسیب زدن به غیرنظامیان در سطح غیرقابل قبولی شده است.

وی در پایان از اسرائیل خواست در روشی که در پیش گرفته بازنگری کند.

دیک دوربین سناتور دموکرات ایالت ایلینوی آمریکا نیز ساعاتی پیش خواستار آتش‌بس در غزه شد اما گفت که این آتش‌بس باید سرآغاز آزادی همه اسرا باشد.

دوربین پنجشنبه شب در پاسخ به این پرسش شبکه سی.ان.ان که آیا زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است، گفت: من اینطور فکر می‌کنم.

وی افزود: آزادی فوری کسانی که ربوده شده‌اند باید بخشی از آن باشد. این امر باید سرآغاز آتش‌بس باشد.

این سناتور دموکرات گفت: باید برای ایجاد گفت‌وگو میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شود. بگذارید صریح باشیم: این موضوع دهه‌هاست که جریان دارد. منطق آن از آغاز هر چه بوده باشد اکنون به یک مرحله غیرقابل تحمل رسیده است. ما به راه حلی در خاورمیانه نیاز داریم که باید امیدهایی برای آینده داشته باشد.

دوربین نخستین سناتور آمریکایی است که خواستار آتش‌بس در غزه و اظهارات او با سخنان مقام‌های آمریکایی که صرفا بر «وقفه» تاکید کرده‌اند، تفاوت دارد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سوال معترضی که در یک مراسم انتخاباتی در مینه‌سوتا سخنرانی او را قطع کرد، خواستار آتش بس در غزه شد، گفت: فکر می‌کنم ما به یک وقفه نیاز داریم.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون نیز در یک نشست خبری گفت: ما از آتش‌بس که به حماس زمان کافی برای تجدید قوا می‌دهد، حمایت نمی‌کنیم. این امر شهروندان اسرائیلی و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

همچنین مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد و گفت: اسرائیل نیازی به آتش‌بس ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *