یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

مکرون، برلین را به «همبستگی» اروپایی فراخواند

مکرون، برلین را به «همبستگی» اروپایی فراخواند

* امانوئل مکرون آشکارا درمورد طرح برلین برای کمک به مصرف کنندگان و کسب و کارها به‌ منظور مقابله با افزایش قیمت انرژی که پیشتر نیز اعتراض‌هایی را در سطح اروپا برانگیخته بود، موضع‌گیری کرد.

 رئیس جمهوری فرانسه در موضع‌گیری آشکار، برلین را به پایبندی به «همبستگی» اروپایی در مقابله با روند افزایشی بهای انرژی فراخواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امانوئل مکرون آشکارا درمورد طرح برلین برای کمک به مصرف کنندگان و کسب و کارها به‌ منظور مقابله با افزایش قیمت انرژی که پیشتر نیز اعتراض‌هایی را در سطح اروپا برانگیخته بود، موضع‌گیری کرد.

وی در مصاحبه با نشریه اقتصادی «لزاِکو» نسبت به «منحرف» شدن رقابت در سطح اروپا ناشی از طرح آلمان هشدار داد و گفت: ما نمی‌توانیم فقط به سیاست‌های ملی پایبند باشیم زیرا این امر باعث ایجاد انحراف در قاره اروپا می‌شود.

مکرون افزود: اروپای ما، همانند دوره بحران کووید، در لحظه حقیقت است (…) ما باید با اتحاد و همبستگی عمل کنیم.

دولت اولاف شولتس متهم شده است که با تصویب طرح حمایت ۲۰۰ میلیارد یورویی خود برای محافظت از خانواده ها و مشاغل، تک‌روی کرده و به همین دلیل از سوی چندین شریک اتحادیه اروپا برای پذیرش همبستگی مالی بیشتر تحت فشار قرار گرفته است.

مکرون با تاکید بر این که «ماهیت بی‌ثبات‌کننده چنین تصمیماتی نباید دست‌کم گرفته شود»، گفت: برای سازگاری با وضعیت موجود برای حفظ انسجام باید راهبردهای اروپایی اتخاذ شود و نه راهبردهای ملی.

وی همچنین تاکید کرد که به نیروی اتحاد فرانسه- آلمان و قابلیت آن برای اجرای راهبردی بلندپروازانه اطمینان دارد.

رهبران اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند در نشست پنجشنبه و جمعه در بروکسل پاسخی واحد برای مقابله با رشد فزاینده بهای انرژی ناشی از جنگ اوکراین بیابند.

مکرون تاکید کرد: همبستگی اروپایی در مورد آلمان وجود دارد و طبیعی است که آلمان نیز این تعهد را در قبال اروپا داشته باشد!

صدراعظم آلمان ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) اعلام کرد که دولت در حال فعال کردن مجدد صندوق تثبیت کننده اقتصادی کشور است و «هر کاری که بتواند» برای کاهش قیمت‌ها انجام خواهد داد.

این صندوق، بهایی را که مشتریان آلمانی برای گاز می‌پردازند محدود می‌کند و تا حدی از شهروندان و کسب‌وکارها در برابر تورم بی‌سابقه پشتیبانی می‌کند.

اتخاذ این تصمیم با انتقاد برخی از کشورهای اروپایی مواجه شده که معتقدند همه کشورهای این اتحادیه از چنین قدرت مانوری برخوردار نیستند و این اقدام می‌تواند به جبهه واحدی که این اتحادیه در پی جنگ اوکراین در برابر روسیه تشکیل داد، خدشه وارد کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *