شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

نامه سرگشاده خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرین به پاپ

نامه سرگشاده خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرین به پاپ

خانواده‌های زندانی سیاسی محکوم به اعدام در بحرین از پاپ فرانسیس که قرار است هفته جاری به منامه سفر کند، طی نامه‌ای سرگشاده درخواست کمک کردند ، این درخواست در قالب نامه سرگشاده خانواده‌های 12 زندانی محکوم به اعدام در بحرین و از سوی مرکز بحرینی حقوق و دموکراسی که مقر آن در لندن است، منتشر شد. پاپ فرانسیس قرار است سوم تا ششم نوامبر جاری برای شرکت در «هم‌اندیشی بحرین: گفت‌وگوی شرق و غرب برای هم‌زیستی انسانی» میهمان منامه باشد.

به گزارش فارس، خانواده‌های زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در بحرین و گروه‌های حقوقی، از پاپ فرانسیس خواستند در جریان سفر این هفته خود به منامه صراحتا از  این حکم‌های اعدام انتقاد و از حقوق زندانیان سیاسی دفاع کند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه، از زمان آغاز انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ تاکنون، هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال مدنی این کشور را با انجام محاکمه‌های مختلف که برخی حتی دسته‌جمعی بود، به زندان انداخته است.

به نوشته «فرانس 24»، خانواده‌های زندانیان سیاسی محکوم به اعدام، روز گذشته از پاپ فرانسیس که قصد دارد هفته جاری به منامه سفر کند، خواستند تا مجازات اعدام زندانیان سیاسی را به صراحت مورد انتقاد قرار دهد و از آن‌ها دفاع کند.

این درخواست در قالب نامه سرگشاده خانواده‌های 12 زندانی محکوم به اعدام در بحرین و از سوی مرکز بحرینی حقوق و دموکراسی که مقر آن در لندن است، منتشر شد. پاپ فرانسیس قرار است سوم تا ششم نوامبر جاری برای شرکت در «هم‌اندیشی بحرین: گفت‌وگوی شرق و غرب برای هم‌زیستی انسانی» میهمان منامه باشد.

در این نامه سرگشاده آمده است: «هنوز شماری از اعضای خانواده ما پشت میله‌های زندان هستند و احتمال دارد که احکام آن‌ها با وجود این‌که در شرایط ظالمانه‌ای صادر شده‌اند، اجرا شود. بسیاری از آن‌ها به دلیل شرکت در تظاهرات‌ها و مطالبه دموکراسی محاکمه شده‌اند. امیدواریم در سفر خود به بحرین صریحا خواستار لغو حکم اعدام و کاهش مجازات‌های صادره در حق اعضای خانواده ما شوید».

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *