شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

نماینده سازمان ملل: خدمات ایران به پناهندگان الگویی برای سایر کشورها است

نماینده سازمان ملل: خدمات ایران به پناهندگان الگویی برای سایر کشورها است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: کمکهای دولت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و مهاجران قابل تقدیر است و باید به عنوان یک الگو به سایر کشورها معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یومیکو تاکاشیما روز پنج شنبه در سفر به تایباد و بازدید از مرز دوغارون افزود: سهم ایران از حمایت‌های جامعه جهانی به نسبت خدماتی که به پناهندگان و مهاجرین خارجی ارائه می‌دهد، کم است.
وی ادامه داد: هرچقدر از فرآیند خدمات جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف به مهاجران و پناهندگان بازدید می‌کنم، نسبت به فعالیت در این حوزه بیشتر امیدوار می‌شوم، با کمال تاسف منابع ما در حوزه های مختلف کاهش یافته است.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این سازمان به حمایت خود در امور پناهندگان ادامه می‌دهد و در زمان حاضر تحصیل، سلامت و معیشت سه محور این کمکها خواهد بود.
وی افزود: با توجه به شرایط جهانی سال آینده سال سخت‌تری خواهد بود و باید به دنبال رفع مشکلات پناهندگان باشیم.
تاکاشیما گفت: برگزاری گردهمایی جهانی در خصوص پناهندگان که به بزودی برگزار می‌شود، بدون شک می تواند در بررسی و رفع مشکلات مهاجرین خارجی نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از راهکارهای بیان مشکلات پناهندگان، طرح پاسخ به نیازهای آنها است که ۱۵ سازمان بین المللی در آن فعالیت دارند.
نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیان داشت: مسیر دیگری که پیگیری می‌کنیم ارتباط با سفرا در ایران است، طی ۲ ماه از فعالیت خود در ایران نسبت به مهاجرین خارجی و شناسایی مشکلات آنها احساس تعهد می‌کنم.
بازدید از کلینیک بهداشتی و درمانی اتباع و مهاجرین خارجی، مرکز آموزشهای پیش آگاهی از خطرات مین و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از برنامه های سفر نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران در سفر به شهرستان تایباد و مرز دوغارون بود.
استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.
شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *