سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - Tuesday 14 May 2024

اخبار داغ

“هیروشیما یمن”؛‌ کشتار غیرنظامیان یمنی در شش سال گذشته را روایت می کند

“هیروشیما یمن”؛‌ کشتار غیرنظامیان یمنی در شش سال گذشته را روایت می کند

 اداره حقوقی و قانونی دفتر سیاسی انصارالله یمن اولین گزارش حقوقی خود را با عنوان ” هیروشیما یمن ” در مورد جنایات وحشیانه شکل گرفته علیه زنان و کودکان این کشور ظرف شش سال گذشته توسط ائتلاف سعودی – آمریکا منتشر کرد.

تارنمای جنبش انصارالله یمن امروز جمعه ضمن اعلام این مطلب افزود: گزارش مزبور در بردارنده ۷۷۵ صفحه است که به طور خلاصه شامل ” جنایات شکل گرفته علیه  غیرنظامیان ، کودکان ، زنان و سالخوردگان است که با استفاده از عکس ها و اظهارات شاهدان عینی به طور مستند ثبت شده اند.”

به گزارش ایرنا در همین راستا ” عبدالوهاب المحبشی ” رئیس اداره حقوقی انصارالله  گفت: ” گزارش به بسیاری از پرسش های شکل گرفته در مورد چهره وحشتناک جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان پاسخ می دهد.”

وی توضیح داد : به دنبال این گزارش، گزارش های دیگری نیز انتشار خواهد یافت و طی آنها جنایات ائتلاف متجاوز آمریکایی ، سعودی ، اماراتی علیه تاسیسات و املاک عمومی و کارخانه ها و سالن های عروسی و بازارها و اماکن عبادت به طور مستند ثبت شده است.

المحبشی تاکید کرد: یمنی ها با ایستادگی و ایمان و اعتقاد استوار خود بدون شک بر دشمن آمریکایی سعودی پیروز خواهند شد زیرا حق با آنان است.

وی خاطرنشان کرد : در این گزارش موارد نقض حقوق بشر علیه اسرا و بازداشت شدگان به ثبت رسیده است و همچنین بیش از یک هزار و ۲۰۰ عکس چاپ و انتشار یافته است که در بیشتر آنها کودکان قربانی به تصویر کشیده شده اند . همچنین عکس های مربوط به مورد هدف قرار گرفتن مراکز غیرنظامی توسط جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در گزارش مزبور درج شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *