دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

واکنش آلمان، ایتالیا و کوبا به حمله تروریستی در مسکو

واکنش آلمان، ایتالیا و کوبا به حمله تروریستی در مسکو

 ایتالیا و کوبا حمله تروریستی در مسکو را شدیدا محکوم کردند و آلمان به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و خواستار مشخص شدن حقیقت مرتبط با این حادثه شد.وزارت امور خارجه آلمان گفت: تصاویر حمله هولناک به مردم بی گناه تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو وحشتناک هستند. علت این حادثه باید فورا مشخص شود. به خانواده قربانیان این حادثه از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الجزیره، وزارت امور خارجه آلمان گفت: تصاویر حمله هولناک به مردم بی گناه تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو وحشتناک هستند. علت این حادثه باید فورا مشخص شود. به خانواده قربانیان این حادثه از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم.

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا نیز این حمله را «اقدام نفرت انگیز تروریستی» خواند و آن را محکوم کرد.

وی افزود: وحشت انگیزی کشتار شهروندان بی گناه در مسکو غیرقابل قبول است و همدردی خود را با مردم متاثر و خانواده‌ قربانیان ابراز کرد.

میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا گفت: کوبا این اقدام بی رحمانه تروریستی در مسکو را محکوم می‌کند. ما به دولت و مردم روسیه صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایرنا،‌ تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبر ساز شد. آتش‌سوزی این محل بامداد جمعه مهار شد اما همچنان عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد.
. بنا بر آخرین گزارش کمیته تحقیقات روسیه در این حادثه ۱۱۵ نفر به علت جراحت ناشی از گلوله و نیز مسمومیت ناشی از آتش‌سوزی جان باختند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی، از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند. پیش از آن آمار مجروحان این حمله تروریستی ۱۱۵ نفر اعلام شده و منابع درمانی از وخامت حال ۴۶ نفر و وخامت شدید حال ۱۶ مجروح این حادثه خبر داده بودند.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین و در حالی که با طرف مرتبط در آن کشور در تماس بود، متوقف شد. بنابر اطلاعات تکمیلی، چهار تروریست در این عملیات دستگیر شدند و در حال انتقال به مسکو هستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسکو که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته را برعهده گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *