یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

واکنش محافل محافظه کار آمریکا نسبت به حضور جامعه کلیمیان در راهپیمایی روز قدس

واکنش محافل محافظه کار آمریکا نسبت به حضور جامعه کلیمیان در راهپیمایی روز قدس

* همایون سامیح نجف آبادی» رئیس انجمن کلیمیان تهران : جهان بداند که «یهودیت از صهیونیسم جدا است».

حضور پرشور کلیمیان ایران در راهپیمایی روز قدس و مخالفت آنان با اشغالگری صهیونیست ها و معامله قرن، واکنش محافل محافظه کار آمریکا را در پی داشت.

جامعه کلیمیان تهران روز جمعه همگام و همراه با ملت ایران، بار دیگر با شرکت در راهپیمایی روز قدس، رفتارهای غیرانسانی و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.

این حضور پرشور کلیمیان اما از دید محافل محافظه کار آمریکایی و حامیان رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مخفی نماند. نشریه محافظه کار واشنگتن فری بی کن که همواره پیگیر سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید و حمایت از رژیم صهیونیستی است، به حضور پرشور کلیمیان ایران واکنش نشان داد.

فری بی کن جمعه شب در گزارشی نوشت: رهبران جامعه کوچک یهودیان ایران در راهپیمایی ضداسرائیلی روز جمعه که خواستار محو اسرائیل است شرکت کرده و به راهپیمایان ایرانی گفتند که طرح صلح اسرائیل و فلسطین که دولت ترامپ به تازگی رونمایی کرده، محکوم به شکست است.

این نشریه محافظه کار آمریکایی همچنین به حضور «همایون سامیح نجف آبادی» رئیس انجمن کلیمیان تهران در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و به نقل از او در مصاحبه با رسانه‌های ایران نوشت: امروز جامعه کلیمیان تهران در کنار برادران مسلمان خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کند.

این نشریه حامی صهیونیسم در آمریکا برای بی اهمیت جلوه دادن حمایت کلیمیان ایران از مردم فلسطین و ابراز انزجار آنان از رژیم غاصب اسرائیل، مدعی شد که ایران برای اینکه نشان دهد با یهودیان دشمنی ندارد و فقط مخالف رژیم اسرائیل است، به صورت معمول از کلیمیان سو استفاده می‌کند.

واشنگتن فری بی کن همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس انجمن کلیمیان تهران افزود: سامیح گفت که طرح آمریکایی معامله قرن بخشی از کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی است. وی ادامه داد: هدف ما از شرکت در این راهپیمایی ارسال این پیام به جهان است که «یهودیت از صهیونیسم جدا است».

این نشریه به اظهارات «سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد که گفته است: ایرانیان کلیمی امسال نیز شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه ملی و دینی خود دانسته و تمامی اقشار ملت بزرگوار ایران با پیروی از اوامر مقام معظم رهبری همراه با هم و یکپارچه بر سر آمریکا و اسرائیل اشغالگر فریاد خواهند زد.

هیأت مدیره انجمن کلیمیان شیراز نیز روز پنجشنبه با صدور پیامی ضمن دعوت از همگان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد: این راهپیمایی منشأ ظلم ستیزی دارد و ایرانیان کلیمی امسال پرشورتر از گذشته در آن شرکت می‌کنند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *