دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

واکنش کرملین به وعده ترامپ برای حل ۲۴ ساعته مناقشه اوکراین

واکنش کرملین به وعده ترامپ برای حل ۲۴ ساعته مناقشه اوکراین

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای حل سریع و ۲۴ ساعته درگیری ها در مناقشه اوکراین گفت: نمی‌دانیم که چگونه می‌توان این وعده انتخاباتی را محقق کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف دوشنبه در پاسخ به سوالی در این باره افزود: ما هیچ درک درستی از این که تحقق این وعده ترامپ چگونه می‌تواند امکان‌پذیر باشد نداریم.
وی درباره تعامل احتمالی دیپلمات‌های روسی با ترامپ در این زمینه خاطرنشان کرد: «هیچ تماسی در این زمینه وجود نداشته است.»

بر اساس گزارش این خبرگزاری روس، ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می تواند در مدت ۲۴ ساعت به درگیری در اوکراین پایان دهد؛‌ ترامپ رد نکرد که کی‌یف باید امتیازات ارضی بدهد.
بنا بر این گزارش، در دسامبر ۲۰۲۳ ( آذر – دی ۱۴۰۲)، رویترز گزارش داد که دیپلمات‌های اروپایی و دستیاران سابق جمهوری‌خواه توقف کمک‌های آمریکا به کی‌یف را در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید ممکن می‌دانند.
انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.
در ۲۵ آوریل ۲۰۲۳، جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور این کشور است. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ ورود خود به رقابت های انتخاباتی را اعلام کرد.

حمله اوکراین به مرکز خرید دونتسک، اقدام تروریستی بود
سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمله روز یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲ نیروهای مسلح اوکراین به یک مرکز خرید در دونتسک، این حمله را اقدام تروریستی وحشتناک از سوی کی‌یف توصیف کرد.
پسکوف تصریح کرد:‌ در این حمله از سلاح‌هایی استفاده شده که جان شمار زیادی از مردم را گرفت.
سخنگوی کرملین ادامه داد: کی‌یف همچنان چهره غیرانسانی خود را در حمله به مردم و ضربه به زیرساخت‌های غیرنظامی نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد:‌ وزارت دفاع روسیه و سایر سازمان‌ها، اقدامات لازم را برای محافظت دربرابر این حملات تروریستی انجام می‌دهند.

به گزارش منابع خبری روس، در حمله نیروهای اوکراینی به بازاری در غرب دونتسک، دست کم ۲۷ نفر کشته و حداقل ۲۶ نفر از جمله دو نوجوان زخمی شدند. وضعیت اکثر بیماران بستری در بیمارستان وخیم گزارش شده است.
در این حملات، هشت ساختمان از جمله یک مرکز خرید و دو ساختمان مسکونی آسیب دیدند.
پیش از این، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای حمله اوکراین را یک حمله تروریستی علیه غیرنظامیان روسیه توصیف و آن را محکوم کرد. این وزارتخانه از دولت های خارجی و سازمان های بین المللی خواست تا این اقدام اوکراین را محکوم کنند.
در همین حال، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که حمله نیروهای اوکراینی در نشست شورای امنیت در ۲۲ ژانویه مورد بحث قرار خواهد گرفت. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قصد دارد این موضوع را در نشست‌های سازمان ملل مطرح کند.
به نوشته منابع خبری روس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، حمله نیروهای مسلح اوکراین به بازار دونتسک را محکوم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *